Renault a demarat cel mai amplu proces de restructurare din ultimele decenii

Ziarul Financiar scrie ca activitatea Renault Techologie Rou­manie, principalul centru de cercetare şi dezvoltare pentru platforma entry a grupului Renault – platforma pe care erau dezvoltate acum modelele Logan, Sandero, Duster, Lodgy şi Dokker – este pusă sub semnul în­trebării, în contextul în care în premieră grupul francez a anunţat oficial faptul că urmă­reşte“optimizarea resurselor: con­centrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în siturile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea; opti­mizarea mijloacelor de validare prin utili­zarea sporită a digitalului.

Group Renault România anunţa deja încă din luna februarie a acestui an că investiţia la Mioveni în creşterea capacităţii de producţie va fi oprită şi se vor concentra strict pe investiţiile în calitate şi creşterea productivităţii. Astfel, uzina din România va rămâne, pentru moment, cu o capacitate instalată de 350.000 de maşini anual, şi nu va creşte la 406.000, cum era programat.

Decizia francezilor vine în contextul în care piaţa auto europeană trece prin cea mai mare transformare a sa din ultimul secol. Pe lângă toate acestea, Grupul Renault a înregistrat în 2019 prima pierdere la nivel de grup din ultimii zece ani.

România ar putea pierde o parte din activitatea de R&D pentru viitoarele modele Dacia. În cadrul RTR lucrează 4.000 de ingineri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × 1 =