Pall-Ex România: Am colectat şi livrat zilnic fără opriri sau întârzieri

Danor Ionescu, CEO al Pall-Ex România, spune in interviul acordat Ziarului Financiar că, după un vârf al livră­ri­lor în martie influenţat de aprovizionările mari fă­cu­te de populaţie după izbucnirea pan­demiei de COVID-19, începând cu apri­lie a văzut scăderi treptate ale volu­me­lor zilnice în condiţiile în care sunt busi­nes­suri care au oprit temporar acti­vi­tatea. Compania este conectată la pro­ducţie şi consum, deci reflectă în­toc­mai barometrul economiei naţionale.

„Transporturile reprezintă un domeniu strategic şi vital pentru orice economie deoarece interconectează industriile cu lanţurile de producţie şi distribuţie. Cu atât mai mult în această perioadă serviciul pe care noi îl oferim, livrare expres în 24 de ore, şi modelul inovativ de business al Pall-Ex şi-au dovedit eficienţa şi utilitatea. Mulţi dintre clienţi au avut nevoie de livrări rapide, de mici dimensiuni (1 – 2 pa­leţi), iar standardul nostru de livrare la timp (în prezent 99,16%) a confir­mat seriozitatea şi rigurozitatea reţe­lei“, a spus managerul, care adaugă faptul că cei care transportau la nivel de camion întreg au ales în această perioadă serviciile Pall-Ex pentru livrări mai mici expres.

Pall-Ex este un serviciu de curierat de marfă paletizată lansat pe piaţa locală la 1 decembrie 2011, prin in­ter­me­diul Pall-Ex România, care deţine fran­ciza pe plan local. Compania are 39 de parteneri în toată ţara. Modelul Pall-Ex permite formarea unei reţele de transportatori şi distribuitori locali care oferă un serviciu de livrare în 24 de ore a mărfurilor paletizate pe întreg te­ri­toriul ţării. Practic, transpor­tu­rile de mărfuri sunt realizate prin inter­mediul companiilor de transport.

Reţeaua Pall-Ex este formată din cele mai performante companii de trans­port şi distribuţie, iar în prezent are 39 de parteneri, la nivelul întregii ţări.

„În portofoliu avem în jur de 16.000 de clienţi şi peste 4.000 de clienţi ac­tivi lunar ce sunt motivaţi să ne pre­fere şi datorită indicatorilor de perfor­man­ţă, ce reflectă calitatea serviciilor Pall-Ex. Avem un procent de livrare la timp ce depăşeşte 99%, iar procentul de daunalitate este extrem de redus ra­por­tat la volumele tranzitate, sub 0,16%“, a spus Danor Ionescu, un ma­na­ger cu o experienţă de peste 20 de ani în sectorul de transport şi logistică. El ocupă funcţia de CEO al Pall-Ex de mai bine de opt ani.

Pall-Ex deţine cea mai întinsă reţea de depozite din România, fiind pre­zen­tă în 40 de locaţii din ţară. Compania are trei huburi, la Sibiu, Bu­cureşti şi Bacău, cu o suprafaţă totală de peste 12.000 mp.

„Am colectat şi livrat zilnic fără opriri sau întârzieri şi acest lucru a fost posibil datorită membrilor reţelei care s-au mobilizat într-un mod impresio­nant reuşind să continue serviciul fără per­tur­bări, dar folosind toate măsurile de sigu­ran­ţă şi distanţare, măşti, mă­nuşi, mape de plastic pentru documente, etc“.

El povesteşte că, încă de la începutul lui martie, compania a implementat operativ la nivel de reţea proceduri stricte de protecţie a clienţilor şi şoferilor, purtarea de echipamente de protecţie, păstrarea distanţelor recomandate dintre per­soane (clienţi, şoferi, manipulanţi).

„Şoferii noştri sunt în prima linie şi sunt adevăraţi eroi pentru curajul şi res­ponsabilitatea cu care îşi fac meseria şi menţin economia mergând. Mulţu­mim tuturor colegilor din Reţeaua Pall-Ex România pentru efortul pe care îl depun zi şi noapte, pentru ca măr­furile să ajungă în continuare la des­ti­naţie, acum când este mai multă ne­voie că oricând. Noi livrăm în conti­nua­re, în siguranţă şi la timp pentru ca noi toţi să fim în siguranţă şi să câşti­găm timp“.

Pentru a facilita plasarea de co­menzi precum şi pentru a uşura comu­nicarea între clienţi şi membrii Pall-Ex, com­pania a implementat funcţiona­li­tăţi noi în platforma Clienta, care re­pre­zintă interfaţa dintre clienţi şi siste­me­le companiei de transport şi cross dock. Astfel clienţii au acces la track and trace online, precum şi la un dash­board în care văd statusul live al fie­cărei partide de marfă, istoricul livră­rilor, rapoarte pe destinaţii sau pe zile.

În anumite zone este funcţională şi aplicaţia DriverApp, care permite vi­zua­lizarea online a locaţiei partidei de mar­fă. În plus platforma de soft permit­e printarea documentelor de trans­port, CMR precum şi descărcarea elec­tronică a dovezii de livrare, adică a CMR semnat şi scanat. Astfel inter­acţiu­nea cu documente fizice şi între per­soane a fost eliminată.

De asemenea, în această perioadă în care sistemul de sănătate a a avut mai multă nevoie de ajutor ca oricând, Pall-Ex a susţinut asociaţiile umanitare Crucea Roşie şi Magic Camp şi a oferit transport gratuit, când le-a fost solicitat.

Danor Ionescu spune că transportatorii şi companiile de logistică au continuat să funcţioneze pentru a menţine aprovizionarea şi producţia. Însă, el crede că pe termen lung, este nevoie de politici guvernamentale care să dezvolte infrastructură rutieră, dar şi investiţii în sisteme inteligente de management al transporturilor pentru a susţine acest sector.

„Majoritatea companiilor transportă în condiţii de eficienţă redusă cu cantităţi sub cele optime/minime necesare să acopere costul transportului. Măsurile prompte şi concrete de protecţie economică necesare pentru acest sector ar putea fi:  re-evaluări/reduceri temporare de taxe şi impozite, reducerea temporară a TVA-ului, stimularea instituţiilor financiare să furnizeze linii de credit adecvate pentru ca transportatorii să-şi poată continuă activitatea“.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − 12 =