O nouă probă de verifi..." />

O nouă încercare pentru transportatori

O nouă probă de verificare a rezistenței nervoase a șoferilor se profilează în viitorul foarte apropiat. Așa cum am fost informați de către reprezentanții CNAIR, în cadrul unei întâlniri de lucru ce a avut loc în data de 28.03.2022, podul peste râul Topolog din localitatea Milcoiul, situat pe sectorul de drum DN 7  km 157+016, urmează a intra urgent în reparații, deoarece grinzile nu mai sunt flexibile și există riscul de a se prăbuși în orice moment. Activitatea ar urma să demareze imdeiat iar în primele 21 de zile va fi amplasată schema de semnalizare a traficului.

Două probleme insolubile au rezultat în urma discuțiilor. Prima vizează durata de executare, estimată la patru luni, ceea ce va impune restricții timp de două luni pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 t si alte două luni de restricție totală. Având însă experiența altor lucrări similare, o depășire semnificativă a termenului inițial este foarte probabilă. A doua problemă este legată de varianta ocolitoare propusă prin DN 65 Pitești-Slatina-Găneasa, apoi DN 64  Găneasa-Drăgășani-Râmnicu Vâlcea. Ruta de ocolire se intinde pe o distanta de 165 km: Pitesti-Ganeasa = 80 km și Găneasa-Râmnicu Vâlcea = 85 km. In timp ce ruta directă Pitești-Râmnicu Vâlcea este de 61 km. Se poate ușor estima cel putțin o dublare a costurilor și a timpului necesar pentru parcurgerea traseului. Acest impact cert coroborat cu incertitudinea perioadei efective necesare pentru efectuarea reparațiilor creează o situație dificil de gestionat de transportatori. Este greu de înțeles de ce CNAIR, care a programat din timp această investiție și a reușit să obțină fondurile și avizele necesare demarării lucrărilor, nu s-a preocupat de reconfigurarea traseului pentru preluarea traficului declarat de 20.000-25.000 autovehicule/zi.

Nu putem decât să constatăm încă o dată lipsa unei strategii de transformare și modernizare a vetustei infrastructuri rutiere din țara noastră, unde simpla închidere a unui pod blochează o întreagă rețea de drumuri naționale și „autostrazi” pentru că nu există  rute alternative de preluare a traficului.

by ARTRI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 4 =