Intoarcerea camioanelor acasa – un complex de consecinte negative

În timpul negocieriilor pe Pachetul de Mobilitate din 2019 și 2020 s-a spus adeseori că întoarcerea camioanelor acasă va genera pierdere pentru companii și poluare inutilă. În comunicatul ARTRI din 17 decembrie 2019, Secretarul general Florinel Andrei arăta că „în cazul concret al transporturilor rutiere internaționale, avem din 2009 norme severe de reducere a noxelor, care au condus la apariția camioanelor Euro 5 și, ulterior, a celor Euro 6. Aceste reduceri au fost atestate și constatate în spațiul comun. În plus, au costat companiile de transport milioane de euro pentru înnoirea parcurilor din Europa. De ce sunt ignorate de către instituțiile europene toate aceste eforturi și inovații cerute chiar de ele?” Europarlamentarii români au cerut un studiu de impact și Comisarul pe Transporturi a agreeat idea. Desigur o măsurătoare integrală nu se poate realiza, dar în baza unor estimări ne putem face o imagine a volumului inutil de noxe. Institutul Baltic pentru Cercetare și Dezvoltare a pus la dispoziția CE un astfel de studiu. Conform datelor oficiale, estimările arată că doar 7 state membre UE periferice, precum Lituania, Letonia, Estonia, Polonia, Ungaria, România și Bulgaria – vor emite singure 3,2 milioane de tone suplimentare de CO2 pe an. Toate cele 570.000 de camioane se vor întoarce acasă la fiecare 8 săptămâni, parcurgând 780 de milioane de kilometri suboptimali sau pe gol anual. Drept urmare, sistemul de transport și întreprinderile europene se vor confrunta cu ineficiențe, consum mai mare de combustibil și lipsa capacității de transport, în timp ce cetățenii UE vor întâmpina mai multe poluări și congestionări, scrie ARTRI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve + 10 =