O companie se va ocupa de investiţiile noi în mari proiecte de infrastructură rutieră, iar cealaltă de întreţinerea drumurilor şi autostrăzilor finalizate, conform unei ordonanţe de urgenţă adoptate miercuri în şedinţa de Guvern. foto
Totodată, Guvernul a aprobat şi Master Planul pentru Transport.
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) va gestiona infrastructura rutieră, iar CNADNR se transformă în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.
CNIR va proiecta, construi, reabilita, moderniza şi repara autostrăzile pe perioada de garanţie tehnică. De asemenea, va construi drumuri expres, drumuri naţionale, variantele de ocolire şi alte elemente de infrastructură rutieră.
CNAIR se va ocupa de întreţinerea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor. Totodată, va gestiona proiectele aflate în curs până la finalizarea lor.
Ministrul a dat ca exemplu finalizarea autostrăzilor Sebeş-Turda, Lugoj-Deva, Gilău-Nădăşelu şi Târgu Mureş-Ogra.
„În momentul în care aceste autostrăzi sunt finalizate se va decide ce se va întâmpla cu angajaţii care lucrează la aceste proiecte”, a spus Buşe.
CNIR, care va funcţiona din 2017, se va ocupa de proiectele noi, precum Centura de Sud a Bucureștiului, autostrada Sibiu-Piteşti, la care acum se face studiu de fezabilitate, autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni şi drumul expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.
În urma acestei reorganizări, procesul de restructurare a CNADNR va continua, a precizat Sorin Buşe.
Sursa: Euractiv