Cu un randament anual de peste 4 milioa..." />

Dunkerque azi şi ieri

Cu un randament anual de peste 4 milioane de tone, Dunkerque este un port de frunte în ceea ce privește circulația produselor alimentare și agroalimentare. Cerealele reprezintă mai mult de 2 milioane tone, iar produsele proaspete se situează la aproximativ 2 milioane tone.

Operatorii logistici prezenți în portul Dunkerque au facilități de amploare, atât pentru produse uscate, cât și pentru produse proaspete și congelate. Recent, companiile precum DUNFROST (logistică pentru produse congelate), NORFRIGO (sectorul pescuitului), 24 H FROST (mărfuri congelate) au fost extinse sau înființate pe site-ul Portului West din Dunkerque. Alte investiții urmează să vină.

Acești furnizori de servicii au diversificat gama de produse prelucrate, precum și originile/destinațiile. În cele din urmă, gama de noi servicii de transport maritim care apelează la Dunkerque a permis portului să-și consolideze poziția de hub european prin distribuirea de produse în Europa de Sud, Regatul Unit și țările din Benelux.

În contextul creat de coronavirus, serviciile Dunkerque-Port sunt pe deplin operaționale și complet mobilizate. Au fost luate măsuri stricte pentru a asigura continuarea activităților de afaceri ale clienților, păstrând în același timp sănătatea angajaților.

Inspecțiile la frontieră ale Serviciului de Inspecție a Sănătății Animalelor și Plantelor (SIVEP) sunt una dintre principalele sarcini din Dunkerque, iar echipa rămâne, de asemenea, complet mobilizată. Cu toate acestea, au fost necesare modificări ale timpului de lucru. De exemplu, programările pentru inspecțiile containerelor sunt posibile numai între orele 9 și 12, de luni până vineri.

Documentele comune de intrare si toate cele emise utilizând TRACES NT (Puncte de intrare desemnate – DPE) și Puncte de intrare comunitare – CPE) vor fi aprobate prin semnătură electronică și, prin urmare, nu vor duce la emiterea sau livrarea unui document pe hârtie.

***

Azi se implinesc 80 de ani de la incheierea Bataliei de la Dunkerque

Operaţiunea de la Dunkerque sau Miracolul de la Dunkerque, cum a rămas deopotrivă cunoscut în istorie, a reprezentat un moment de cotitură al celui de-al Doilea Război Mondial pentru întregul efort aliat în economia conflictului.

A început la 26 mai 1940 şi a implicat evacuarea a 338.000 de soldaţi ai Forţei Expediţionare Britanice şi ai altor forţe ale Aliaţilor aflate la Dunkerque.

Acest oraş din nordul Franţei, în apropierea graniţei belgiano-franceze, a rămas în istoria celei de-a doua conflagraţii mondiale prin succesul acestei operaţiuni. Evacuarea a fost realizată prin Canalul Dover, unde distanţa între Anglia şi Franţa este de 33 de km de-a lungul Canalului Mânecii. Localizat extraordinar în zona de coastă, într-un punct de întâlnire pentru trei puteri, Dunkerque a fost timp de secole un important centru de comerţ şi tranzit, precum şi teatrul a numeroase bătălii sângeroase, potrivit www.history.com.

  Sursa foto: weaponsandwarfare.files.wordpress.com

La 10 mai 1940, se încheia invazia Olandei, Luxemburgului şi Belgiei de forţele Germaniei naziste. Luxemburgul era ocupat complet la 10 mai 1940, Olanda la 14 mai şi Belgia la finalul lunii mai a anului 1940.

Invadarea Franţei de Germania nazistă prin regiunea Ardeni a împins forţele aliate către nord, în zona de coastă din apropierea oraşului Dunkerque.

În data de 19 mai 1940, generalul britanic John Gort, comandantul Forţei Expediţionare Britanice, a început să analizeze posibilitatea evacuării pe mare a contingentului aliat pentru a salva o parte a forţelor rămase, pe fondul avansării naziste.

La Londra, guvernul britanic condus de Neville Chamberlain şi-a depus mandatul la 13 mai 1940, în urma presiunii politice, şi s-a format o nouă coaliţie guvernamentală condusă de Winston Churchill.

Într-o primă fază a negocierilor, comandamentul britanic s-a opus operaţiunii de evacuare, iar forţele franceze urmăreau ca obiectiv să reziste agresiunii naziste, indică sursa citată anterior.

Sprijinul pentru succesul operaţiunii a venit chiar din indecizia naziştilor de a continua înaintarea cu toate forţele, temându-se de un contraatac al Aliaţilor, drept pentru care timp de câteva zile, 24-26 mai 1940, s-a emis un ordin pentru oprirea ostilităţilor. În 26 mai 1940, a fost emis ordinul de reluare a operaţiunilor.

În aceeaşi dată de 26 mai 1940, britanicii au început evacuarea de la Dunkerque, sub numele de cod Operaţiunea Dynamo. În prima zi plină a operaţiunii au fost evacuaţi 7.500 de oameni, pentru ca la 28 mai 1940 să se reuşească evacuarea a 10.000 de soldaţi. Geografia plajei nu permitea acostarea unor vase mari, fiind vorba de adâncimi mici, drept pentru care au fost folosite ambarcaţiuni mici care să transporte din zona de acostare până în larg unde puteau acosta vase de dimensiuni mai mari. În jur de 800 – 1.200 de vase de pescuit au sprijinit operaţiunea de evacuare.

Concomitent cu operaţiunea de evacuare, în perioada 28-31 mai 1940, s-a desfăşurat asediul oraşului Lille, unde circa 40.000 de soldaţi francezi, parte ai Armatei 1, au luptat eroic pentru a încetini avansarea celor şapte divizii germane, din care trei de blindate. Eroismul soldaţilor francezi a contribuit semnificativ la reuşita operaţiunii de evacuare de la Dunkerque, încheiată cu succes la 4 iunie 1940.

Într-un discurs susţinut în Camera Comunelor, la 4 iunie 1940, premierul britanic Winston Churchill amintea naţiunii britanice: ”Trebuie să fim foarte atenţi să nu conferim acestei reuşite atributele unei victorii. Războaiele nu sunt câştigate prin evacuări”. Reuşita operaţiunii a reprezentat, în anii războiului, un imbold extraordinar pentru continuarea luptei dedicată obţinerii victoriei în faţa inamicului. AGERPRES/(Documentare – Liviu-Ioan Tatu, editor: Cristian Anghelache)

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × five =