Consider că ieșirea din acest „lockdown” este un maraton, nu trebuie să fie un sprint

Jean Valvis Fondator și CEO-ul Valvis Holding a discutat în cadrul celei de a opta ediții a evenimentului ForbesForward despre strategiile de business adoptate în timpul crizei și despre importanța digitalizării.

Fondatorul și CEO-ul Valvis Holding a afirmat în cadrul emisiunii ForbesForward că de la izbucnirea crizei managerii din cadrul grupului său de companii au fost nevoiți să fie inventivi și să pună producția pe primul loc, deoarece oprirea ei ar fi cauzat daune foarte mari. „Toată industria alimentară are experiență cu bacterii, dacă mergeați acum 10-15 ani la Vatra Dornei, oamenii arătau la fel, îmbrăcați cu echipamente de protecție, deci lupta pentru menținerea unei igiene sanitare este ceva ce a existat mereu în industria alimentară, însă acum problema era că nu aveam o cantitate necesară de măști și halate deoarece ele trebuie să fie schimbate la un anumit interval de timp, iar prima noastră grijă a fost să ne aprovizionăm cu aceste echipamente.”

Luna martie a fost una foarte bună pentru Aqua Carpatica, compania a înregistrat vânzări cu mult peste targetul setat, deoarece apăruse sentimentul de panică și cetățenii și-au făcut provizii, potrivit antreprenorului. „În luna aprilie, lipsa segmentelor ca HORECA și chioșcurile mici au afectat vânzările mai mult în ceea ce privește vânzarea sticlelor de 0,5 de litri”, adaugă antreprenorul, care consideră că ieșirea din acest „lockdown” trebuie să se asemene unui maraton. „Nu trebuie să fie un sprint, pentru că din păcate nu am aplatizat curba și Guvernul încă analizează scenarii deoarece numărul de cazuri încă nu a început să scadă.”

Legat de strategiile de business adoptate în timpul crizei, Jean Valvis a menționat că a implementat o strategie care este realizată conform planului. „Noi ne ținem peste target-ul stabilit, în martie ne țineam cu aflam cu o valoare uriașă 20%, peste target, acum suntem la niște cifre pozitive de 2%-3% peste target. Există și piețe de export care explodează, am observat o creștere de cinci ori mai mare a vânzărilor pe website-ul AquaCarpatica din America.”

Antreprenorul consideră că revenirea la normal trebuie să fie foarte bine gândită deoarece va fi „catastrofal” pentru economiile noastre dacă apare un al doilea val al pandemiei. „Măsurile trebuie discutate și cu doctorii și epidemiologii, Grecia are un număr foarte mic de cazuri deoarece Guvernul s-a consultat și cu oficialii din mediul medical.”

Antreprenorul a mai menționat că această criză nu se „rezolvă” doar prin repartizarea și relocarea banilor, ci prin finanțare. „Este foarte interesant cum va putea lupta Guvernul României pentru a beneficia de finanțare în afară de fondurile structurale, care sunt deja alocate. Criza este mai mare decât ne imaginam și vor trebui să fie tipăriți bani. Sunt domenii care necesită urgent finanțare, agricultura necesită investiții foarte mari deoarece acest lanț ne asigură fructele și legumele produse intern. Continuăm să avem o problemă la nivel de legume și fructe deoarece asociațiile și producătorii nu s-au putut organiza.”

Jean Valvis a menționat un set de schimbări pe care statul român ar trebui să le considere, printre care digitalizarea serviciilor publice, investițiile în agricultură și infrastructură și finanțarea șomajului tehnic prin acces la fondurile europene și pentru țările care nu fac parte din zona euro.

Digitalizarea „la maxim” și controlul cash-flow-ului în timpul crizei provocate de pandemie sunt două lecții foarte importante, potrivit antreprenorului. „Eu consider că o să fie și alte pandemii în viitor, din acest motiv trebuie să îmi structurez businessul sub acest scenariu conservator și pesimist pentru a putea face față în orice fel de condiții.”

În încheiere Jean Valvis a menționat că seriozitatea crizei va depinde de capacitatea guvernului de a accesa forme de finanțare mult mai mari decât cele dispuse prin fondurile structurale și prin programele existente. „Dacă respectăm măsurile și nu suntem rebeli, vom ieși mai repede din criză. Lumea va privi într-un mod diferit infrastructura medicală a statului, nu va fi niciun cetățean român care nu va cere investiții în spitale în viitor, nu va fi niciunul indiferent la schimbările climatice care influențează acest virus, vom vedea o sensibilitate mai mare și un nivel mai mare de conștientă la cetățeni.”

„Investiţia în infrastructura pentru agricultură e o prioritate absolută în România. Astfel de decizii istorice au scos şi America şi Europa din crizele economice“ a mai spus Jean Valvis la Videoconferinţa ZF Retail 2020.

Antreprenorul Jean Valvis spu­ne că în România consu­ma­torii ar dori să cumpere pro­duse locale mai degrabă de­cât străine, însă există o pro­blemă de organizare. Mai exact, pro­ducătorii români au o re­ţi­ne­re în a se asocia. Totodată, lip­seş­te un element cheie în do­meniu, infras­tru­c­tu­ra agri­colă pe care statul ar tre­bui să o pună la pun­ct.

„Până nu se pune la punct infrastructura de­po­zitelor, cea de colec­tare primară, de selecţie şi de conservare, nu poţi cere consumatorului să cum­pe­re produse ro­mâ­neşti. Este do­rinţa tuturor să consume pro­du­se din România, dar cine a făcut investiţii în depozite şi puncte de colectare?“

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve − 2 =