Prognozată încă de la î..." />

Comerţul cu amănuntul a crescut cu 9,4%

Prognozată încă de la începutul pandemiei, creșterea comerțului cu amănântul a fost adeverită recent de către INS. Perioada primelor trei luni, în care am avut valuri de achiziții pe fundalul crizei COVID-19, a adus o contribuție importantă în analize, dar luna martie a anului 2020 a înregistrat o scădere la mai multe tipuri de bunuri. Urmând observațiile Financiarul, constatăm următoarele:

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele trei luni ale acestui an, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,4%, respectiv cu 7,5%, informează Institutul Naţional de Statistică (INS).

În perioada 1 ianuarie -31 martie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, comparativ cu perioada similară din 2019 a înregistrat o creştere cu 9,4%, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+7,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,7%).

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2020, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 3,6% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-11,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (-6,7%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three + 18 =