Apocalipsa magazinelor fizice? La numai o zi după ce a anunţat investiţii de 3 miliarde de euro pentru a creşte vânzările online, Inditex, proprietarul Zara, anunţă că va închide cel puţin 1.000 de magazine până la finalul anului

Potrivit Ziarului Financiar, Inditex plănuieşte să închidă 1.200 de magazine până în 2021, ca parte dintr-o nouă strategie care va integra magazinele fizice cu cele online, potrivit Marketwatch. Proprietarul Zara se luptă cu o pierdere trimestrială majoră, în condiţiile în care pandemia de coronavirus le-a afectat puternic vânzările. Potrivit Inditex, trendul de creştere pe partea de vânzări a reînceput în luna mai, odată cu măsurile de relaxare.

Anunţul Inditex vine la numai o zi după ce grupul spaniol a spus că plănuieşte să investească până la 3 miliarde de dolari pentru a stimula vânzările brandurilor Zara şi Bershka în mediul online şi pentru a extinde spaţiul din magazine.

Retailerul spaniol, care mai deţine brandurile Massimo Dutti şi Stradivarius, îşi propune ca peste 25% din totalul vânzărilor să vină din mediul virtual până în 2022, după ce vânzările online au redus semnificativ declinul de 44% din primele trei luni ale anului. Acţiunile companiei au scăzut cu aproape 20% anul acesta.

Inditex, cel mai mare grup de modă din lume, a raportat miercuri prima sa pierdere trimestrială, fiind afectat de pandemie, anunţă CNBC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

two + 2 =