În 2019, cantitatea totală de spațiu de depozitare industrială și logistică disponibilă în România a ajuns la 4,6 milioane de metri pătrați, o creștere de 10% față de anul precedent. Creșterea a ajuns la peste 50% în ultimii trei ani. Colliers International, un furnizor global de servicii imobiliare comerciale, panticipă cu faptul că spațiul logistic al instalațiilor logistice din România va continua să crească și să se dubleze până la 8 milioane de metri pătrați.
Din 2018, grupul corporativ AsstrA-Associated Traffic AG furnizează servicii de transport și logistică clienților prin intermediul biroului său din București. Pawel Iwanow-Kolakowski, AsstrA Romania Country Manager, discută ofertele de piață locale ale companiei și perspectivele de dezvoltare.
Pandemia răspândită a zădărnicit planurile majorității antreprenorilor, inclusiv a celor din industria logistică. Închiderea frontierelor și controalele stricte la frontieră au împiedicat fluxul lin al mărfurilor între România și țările vecine. Scăderea cererii pe unele piețe industriale a dus la importuri și exporturi mai mici. În ciuda circumstanțelor nefavorabile, biroul românesc al AsstrA și-a executat cu succes planurile strategice. Cifra de afaceri a rămas la același nivel cu anul precedent și se așteaptă o creștere moderată până la sfârșitul anului 2020.
„Biroul românesc al AsstrA, la fel ca celelalte birouri ale companiei din cele 23 de țări, oferă o gamă largă de servicii logistice. Marfa este livrată pe cale rutieră, feroviară, maritimă și aeriană. În timpul pandemiei, livrarea expresă a devenit foarte populară, deoarece susține transportul de unități mici de marfă într-un timp scurt ”, explică Pawel Iwanow-Kolakowski.
Dintre toate modurile de transport disponibile, transportul rutier continuă să joace un rol predominant. Mulți clienți ai AsstrA România – inclusiv cei din industria auto, high tech, FMCG, inginerie mecanică, metalurgie, agricultură, modă și construcții – aleg camioane pentru a-și transporta mărfurile în România. Drumurile principale traversează Polonia și Germania, Franța și Republica Cehă, Ungaria, precum și Rusia, Belarus și Ucraina.
Pentru a satisface nevoile clienților și a rămâne competitiv pe piețele interne și internaționale, AsstrA Group implementează soluții digitale care susțin dezvoltarea în continuare. Aceste soluții IT includ:
- AsstrA Track & Trace – o aplicație mobilă pentru monitorizarea 24/7 a încărcăturii în fiecare etapă a transportului. Aplicația sincronizează informațiile despre locația încărcăturii cu procesele operaționale ale depozitului. Oferă actualizări despre posibile modificări ale planurilor stabilite.
- Electronic Data Interchange (EDI) integrează sistemele clienților cu sistemele operaționale ale Grupului AsstrA.
- Portalul furnizorului este o inițiativă cheie AsstrA care sprijină automatizarea proceselor de transport de marfă. Platforma utilizează inteligența artificială pentru a oferi clienților servicii de transport și logistică de înaltă calitate, menținând în același timp tarifele competitive și termenele de livrare rapide.
„Situația pieței va rămâne dificilă până la sfârșitul anului 2020, deoarece pandemia a lovit atât piețele locale, cât și cele globale. Previziunile optimiste indică faptul că al doilea trimestru al anului 2021 va aduce probabil recuperare și mai multe proiecte internaționale ”, spune Pawel Iwanow-Kolakowski.
by asstra.ro