În România, numele lui Gérard Detourbet nu spune nimi..." />

Gérard Detourbet, părintele Dacia din era modernă, nu mai este

În România, numele lui Gérard Detourbet nu spune nimic marelui public. Un ”anonimat” nedrept pentru acest specialist al industriei auto la cel mai înalt nivel, căruia îi datorăm conceptul modern de automobil low cost, care a funcționat de minune în cazul Dacia. Trecut în neființă la vârsta de 73 de ani, Detourbet a fost inițiatorul modelelor accesibile, în cadrul Grupului Renault, scrie 24auto.

Fostul matematician a devenit, la începutul anilor 2000, o piesă importantă în conducerea Grupului Renault. Într-o asemenea măsură, încât ”copilul” lui Gérard Detourbet este astăzi un element major al concernului francez, care a profitat de creșterea Dacia din ultimii ani, fie că vorbim de volume sau de profit.

O echipă specială, alcătuită din Gérard Detourbet și alți membri din conducerea Grupului Renault, a fost desemnată să se ocupe de proiectul X90. Detourbet era recunoscut ca un tip ce spunea lucrurilor pe nume și care n-avea nimic de pierdut. El a preluat Dosarul Dacia, care va deveni ceea ce reprezintă astăzi, 40 % din vânările Grupului Renault. Uzina Dacia de la Mioveni și-a reluat creșterea o dată cu lansarea modelului Logan, care a inițiat trendul ”design to cost”, un nou concept de la începutul anilor 2000, care considera prețurile ca fiind prioritare în dezvoltarea unui model auto.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve − 3 =