Vor tine transporturile pasul cu digitalizarea comertului global?

Comerțul global se va schimba după criza COVID-19, susține Erik van der Marel Oscar Guinea. El subliniază că tiparele comerțului internațional se vor schimba, nu doar pentru că guvernele folosesc în prezent comerțul ca pârghie politică pentru a lupta împotriva acestei pandemii – fie prin impunerea restricțiilor comerciale, fie prin reducerea tarifelor – dar și din cauza unor factori mai structurali, precum presiunea pentru digitalizare. Compania Zoom care oferă servicii de conferințe video începe să câștige teren în multe țări europene. Aplicația este folosită acum pentru tot felul de întâlniri în afara întâlnirilor de afaceri, cum ar fi chaturile de familie și cursurile online. Evaluarea cotei sale s-a transformat într-adevăr în ultima perioadă. Și este evident, susține autorul, că actuala pandemie va accelera procesul de digitalizare care a fost deja în curs în economia globală.
În timpul crizei financiare  globale din 2008, a devenit clar că comerțul cu servicii a fost mult mai rezistent decât comerțul cu mărfuri. 
Comerțul cu servicii comerciale, cum ar fi serviciile financiare, de telecomunicații, de afaceri sau informații, a înregistrat încă o creștere pozitivă. Multe activități online se încadrează în această categorie, scrie ARTRI. Pe de altă parte, serviciile de transport, servicii de fabricație și servicii de întreținere și reparații au arătat cea mai puternică scădere în trimestrul al treilea al anului 2019. Pe scurt, comerțul cu servicii legate de mărfuri, nu comerțul cu servicii digitale este mai degrabă în declin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ten − eight =