Volvo FH16. Aerodinamica navei amiral a flotei de camioane ale constructorului suedez

Chiar dacă acum producătorul de autovehicule suedez Volvo este deţinut de firma chineză Geely, compania şi-a păstrat politica de piaţă şi scopurile comerciale. Vom insista în acest articol pe aerodinamicitate – unul dintre cele mai importante moduri de a construi o maşină mai ecologică, revenit în vogă pe fondul crizei economice globale.

 Foarte important în edificarea unui vehicul cu o aerodinamică îmbunătăţită este capul tractor ori, mai la obiect, aspectul cabinei camionului.

Consum scăzut de combustibil Cabinele clasei de camioane FH (short-courierul „Day cab L1EH1”, medium courierul „Sleeper cab L2H1” şi long courierul „Globetrotter cab L2H2”) despică aerul într-un mod mai prietenos, datorită formei sale de pană şi asigură o performanţă optimă pe baza unei aerodinamicităţi superioare. Parbrizul înclinat şi colţurile rotunjite ajută la îmbunătăţirea coeficientului aerodinamic.

Vopsele Strat de top disponibil în 42 de culori standard si aproximativ 300 de culori speciale.

Pachet complex de soluții aerodinamice Panourile pentru direcţionarea fluxului de aer de la acoperis şi flancurile individualizate pentru fiecare dintre aceste cabine sunt disponibile pentru întreaga gamă de cabine. Caroseria este proiectată aerodinamic în zona roților, pentru a reduce cât mai mult posibil rezistența aerului.

Amortizoare şi suspensie în patru puncte Cabinele bine izolate cu suspensie în patru puncte și soluție pentru trecerea prietenoasă a aerului minimizează riscul de legănare a cabinei şi vibraţiei de penetrare prin corpul cabinei.

Poezie de marketing la Volvo

“Pădurile nordice sunt una dintre sursele noastre de inspiraţie. Vopseaua verde metalic saturat şi detaliile strălucitoare îţi amintesc de un mic lac strălucitor în pădure. Vopseaua roșu-cald folosită pentru interior este luat de la trunchiurile roșii ale pinilor, combinat cu calitatea ridicată a pielii ;i és[turii folosite, care dau un sentiment fizic confortabil şi robust.”

Lotta Quist, Product Design

Dincolo de jocurile de marketing puse la punct de echipa de promoting Volvo, să spunem că prin asamblare cabina are o rezistenţă scăzută la curenţii de aer. Oglinzie retrovizoare sunt concepute pentru a produce turbulente cât mai mici și să păstreze geamurile laterale și oglinzile cât mai curate cu putință. Decalajul mare dintre oglindă și cabină ajută la o bună vizibilitate panoramică. Ansamblul deflector de aer împinge curentul de aer în sus peste botul și flancurile corpului camionului. Ansamblul include un deflector de aer pe acoperiș și deflectoare de aer laterale concepute special pentru cabina în cauză. Capacele desenate aerodinamic pentru reducerea reyistenței aerului sunt de asemenea disponibile ca opțiune pe camionul Volvo prezentat.

O varietate de prize de aer Priza de aer este pe partea stângă a vehiculului și este disponibil în versiuni de mini ori maxi. Prizele de aer sunt confecționate din material plastic usor. Filtrul de aer are o suprafață totală de mai mult de 10 de metri pătrați. Fluxul de aer este monitorizat de un senzor de presiune. Dacă filtrul se înfundă, conducătorul auto este notificat prin intermediul sistemului electronic al camionului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ten + 11 =