Astăzi, imprimar..." />

Viitorul logisticii 3D: O Viziune de la AsstrA

Astăzi, imprimarea 3D este un subiect fierbinte de conversație între mulți antreprenori. Principalele două aspecte sunt modul în care întreprinderile pot folosi cel mai bine imprimarea 3D inovatoare și cum îi va afecta această revoluție.

 

Fiecărui antreprenor îi pasă de afacerea sa și de dezvoltarea sa ulterioară, iar producătorii nu fac excepție. Prin urmare, ei se întreabă cum să implementeze imprimarea 3D în organizațiile lor. Și companiile de logistică sunt îngrijorate de faptul că această revoluție își va afecta negativ propriile afaceri.

Să începem cu definiția conceptului. Procesul de imprimare 3D are ca rezultat un obiect tridimensional construit pe baza unui model de design asistat de computer. De obicei, implică adăugarea succesivă a materialului strat după strat. Inițial, a fost doar una dintre metodele de prototipare rapidă utilizate pentru a construi în sine forme și prototipuri. Deoarece precizia imprimantelor 3D s-a îmbunătățit de-a lungul timpului, au devenit și un instrument pentru confecționarea obiectelor gata făcute, cum ar fi jucării, haine, bomboane de ciocolată sau chiar proteze. Aceste tehnici sunt utilizate în multe industrii, inclusiv în logistică.

Ce beneficii poate aduce imprimarea 3D antreprenorilor? Companiile din industria TSL trebuie să-și facă griji pentru viitorul lor, datorită acestei inovații din partea companiilor producătoare?

 

Produceți sau imprimați?

Potrivit lui Maciej Tyburczy, șeful diviziei Lean & Process Management din cadrul grupului internațional de transport și logistică AsstrA-Associated Traffic AG, există multe avantaje ale imprimării 3D pentru companiile producătoare.

„Livrarea mai rapidă a produselor către Clienți este avantajul esențial. Bunurile dorite pot fi tipărite mult mai aproape de un client, fără a fi nevoie să le transportăm pe mii de kilometri. În acest caz, imprimarea 3D poate fi considerată o alternativă la zilele de așteptare sau săptămâni pentru livrare. Experții prevăd că până în 2020 imprimarea 3D va reduce volumul traficului de mărfuri din Asia până în Europa cu aproximativ 2-4%. În unele cazuri, timpul de livrare poate fi redus de până la cinci ori.

De asemenea, companiile pot utiliza imprimarea 3D pentru a crea prototipuri sau piese de schimb care nu mai sunt produse sau elemente adaptate nevoilor individuale ale Clienților.

„Un alt beneficiu pentru antreprenori va fi economisirea spațiului de depozitare”, continuă Maciej Tyburczy.

 „În viitor, nu va mai fi nevoie să păstrați piese de schimb și alte materiale, deoarece acestea vor fi tipărite la cerere.”

Ultimul beneficiu pe care aș dori să-l menționez este rezistența crescută a componentelor tipărite. Au mai puține îmbinări decât piesele de schimb din alte surse.

 Antreprenorii și Clienții se pot bucura de numeroase avantaje ale imprimării 3D. Asta înseamnă că TSL pierdedin necesitate?

Să ne uităm la câteva opțiuni.

 

Transportul 3D

„Cert este că, dacă numărul de expedieri scade, companiile de logistică vor simți această schimbare”, recunoaște Maciej Tyburczy. Cu toate acestea, companiile mari de logistică se gândesc deja la produse noi pe care le vor putea oferi Clienților în curând, inclusiv, de exemplu, 3D tipărirea în sine. Clientul va comanda o piesă de schimb de la o companie de logistică care va tipări și livra produsul finit.

„De asemenea, rețineți că pentru imprimarea 3D, vor fi necesare consumabile și mașini de imprimat. Acest echipament trebuie livrat în mod tradițional. Aceasta este o altă oportunitate pentru companiile din industria TSL. Cu cât mai mulți antreprenori încep să folosească această abordare, cu atât mai multe mașini vor trebui transportate.

 Un alt bonus pentru companiile TSL va fi întreținerea mai ieftină a vehiculelor și mașinilor, deoarece piesele de schimb vor putea fi tipărite mai ieftin și mai rapid la fața locului. ”

 Progresul către imprimarea 3D mainstream necesită timp, răbdare și resurse financiare. Dispozitivele de imprimare complexe sunt foarte scumpe. Nu toate companiile vor considera că este rentabil să achiziționeze astfel de echipamente și să-și acopere costurile operaționale. De asemenea, imprimantele 3D de astăzi nu pot funcționa eficient la scară. Până vor putea, producția de masă va fi mult mai ieftină.

„Imprimarea 3D este o nouă abordare de producție care prezintă o provocare pentru companiile din industria TSL. Cu siguranță, în timp, vor exista mai multe oportunități de dezvoltare pentru companiile de logistică în legătură cu această inovație”, concluzionează Maciej Tyburczy.

 

By AsstrA

office@asstra.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 3 =