P..." />

Viitorul comunicării de afaceri: Oameni, Procese și Tehnologii

Printre sectoarele în care sunt implementate noi soluții IT, industria transporturilor și a logisticii este în prim plan. Dronele, mașinile cu autovehicul și Uberizarea de proces sunt doar câteva exemple. În urmă cu 20 de ani, filmele arătau un viitor care a devenit realitatea de astăzi. Aici vom afla cum se schimbă comunicarea în sectorul B2B și modul în care arată condițiile pieței de transport de marfă de la Marina Rybchik, Key Account Specialist la AsstrA.

 

Conversație tradițională vorbită sau comunicații online moderne? Ce preferă clienții astăzi?

Relația manager-client este transformată. În ultimii cinci ani, tendința în comunicare a fost spre platforme online, programe de chat și mesagerie instantă. Eticheta comunicării de afaceri se schimbă: apelurile telefonice și Skype-ul sunt deja programate ca întâlniri în persoană. Apelarea fără programare înainte de timp și întreruperea interlocutorului este considerată inadecvată. De exemplu, în industria comerțului electronic și a serviciilor, contactul direct a fost redus la minimum. Acum puteți comanda un taxi sau puteți face o programare la medic conectându-vă la aplicația corespunzătoare.

 

Cum afectează soluțiile IT stilul și forma de comunicare cu clienții?

Globalizarea și dezvoltarea tehnologică estompează granițele tradiționale și stabilesc noi ritmuri în relațiile de afaceri. Acum apar platforme de licitație care facilitează schimbul de informații despre anumite opțiuni de transport și portaluri de schimb comercial. Soluțiile IT economisesc timpul de comunicare și apropie expeditorii și destinatarii informațiilor. Datorită automatizării proceselor și dezvoltării rapide a instrumentelor tehnologice, lumea logistică trăiește acum într-un „fus orar comun”.

Prioritatea automatizării proceselor AsstrA este siguranța și fiabilitatea informațiilor transmise. Prin urmare, grupul corporativ își dezvoltă propriile resurse IT. AsstrA a introdus soluții de schimb de date electronice (Electronic Data Interchange) pentru a deservi mai bine clienții. Soluțiile de vizibilitate în lanțul de aprovizionare pentru a sprijini transparența proiectelor de transport în fiecare etapă sunt acum disponibile în parteneriat cu compania Shippeo, lider de piață. Pentru urmărirea mărfurilor, clienții utilizează aplicația AsstrA Track & Trace ”. Furnizorii de servicii de transport utilizează portalul furnizorilor AsstrA.

 

Astăzi bazat pe ce criterii aleg clienții un furnizor de logistică?

Experiența este încă un avantaj. Doar viteza este la fel de importantă – în timpul procesării cererii, livrării și post-service. Introducerea de noi tehnologii accelerează procesele prin optimizarea resurselor umane, a timpului și a resurselor financiare. Munca de rutină este automatizată, în timp ce angajații continuă să îndeplinească funcții de expertiză și supraveghere.

Reducerea timpului pentru fiecare dintre acești pași economisește timp clienților. Pentru multe companii, acest lucru este mai important decât, de exemplu, câțiva bănuți economisiți. În afaceri, utilizatorul final dictează regulile jocului și noi jucăm cu toții un rol. Cererile de optimizare a procesului stabilesc direcția pentru dezvoltarea tehnologiilor.

 

Ce tendințe vor afecta comunicarea de afaceri în viitorul apropiat?

Atenția la securitatea informațiilor pe Internet crește. În 2018, Uniunea Europeană a adoptat Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), o lege privind protecția datelor cu caracter personal. În rețelele globale există o cantitate semnificativă de informații „vulnerabile” care ar putea fi folosite în mâinile atacatorilor împotriva proprietarului său legal.

Datorită globalizării, granițele legale dintre state dispar. Aceasta deschide noi perspective pentru migrația forței de muncă. Zborurile intercontinentale și companiile internaționale fac lumea „compactă” și mai mult ca un „cartier”. Modul în care clienții preferă să comunice va depinde de valorile corporative și de obiceiurile regionale specifice locului în care își desfășoară activitatea compania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × two =