Preţul p..." />

Vehicule de avangardă pentru viitorul Transporturilor

Preţul petrolului continuă să crească, chiar dacă în prezent avem o uşoară scădere. Şi WTI, şi Brent au de mulţi ani trend ascendent, pe măsură ce resursele globale de petrol scad, costurile exploatării pungilor rămase cresc şi cererea globală continuă şi ea să crească. Înainte de 9.11, barilul era 25 $. Imediat după a sărit la peste 90 $. Înainte de intrarea în criză, în mai 2008, balonul umflase preţul la peste 135 $, apoi acesta a căzut la 60 $. De atunci urcă. Petrolul WTI este acum 91,15 $, iar petrolul Brent e 106,83 $. Vine ziua când cererea neelastică de carburanţi auto, la un anumit preţ critic, se va elasticiza. Atunci vor trebui găsite rapid soluţii alternative. Să vedem care pot fi ele.

Ce cred germanii despre maşina perfectă

Problema cea mare este că nu poţi să cari electricitatea cu butoiul. Acumulatorii sunt grei, scumpi şi au capacitate de înmagazinare mică. Ţi se descarcă maşina în drum. Ai autonomie scăzută. foto: BimmerMania

Poate din cauza greutăţii acumulatorilor, cred studenţii de la Universitatea Tehnică din Munchen. Ministerul educaţiei german finanţează cu 10,8 milioane de euro proiectul Visio.M pentru construirea „maşinii electrice perfecte”, explică ProMotor.

În proiect, sunt implicaţi BMW, Siemens, Damiler şi TUV SUD. Maşina electrică ideală ar cântări 400 kg fără baterii şi va fi propulsată de un motor electric de 20 CP.

Hibrizi. Bilanţ Chevrolet Volt

Chevy Volt este o limuzină hibrid benzină-electro ochioasă, în trei volume, pe care GM o perfecţionează de mult, numindu-o (evident, e marketing) „modelul electric cu autonomie extinsă”. foto: AutoRambler

Modelele în circulaţie până acum au parcurs 64 de milioane de kilometri. Americanii spun că aceasta înseamnă, comparativ cu un model normal, o economie de opt milioane de dolari.

Kilometri parcurşi sunt traduşi de gândirea americană pragmatică astfel: 16.372 de traversări ale Statelor Unite, de la New York la LA; 1.606 înconjururi ale Pământului; 167 de drumuri către Lună. Şi 55 de milioane de burgeri mâncaţi.

Fluturele cu pedale

Fahrradi Farfalla FXX este un soi de Ferrari FXX, dar cu pedale care înlocuiesc motorul şi transmisia. Uşile a ceea ce pare fi un Ferrari – dar e un ansamblu fragil din materiale extrem de uşoare – pot fi deschise în timpul mersului. foto: EnVelomobile

Una peste alta, această aparentă maşină e un soi de cvadricicletă cu aparenţă parodică de maşină sport, ce ne duce cu gândul la vehiculele imaginate de Hanna & Barbera în serialul de desene animate The Flintstones.

Yo-yo car de la Volkswagen

Mai ţineţi minte Monorai, primul model japonez de tren pe pernă magnetică? Germanii de la Volkswagen Gruppe au inventat maşina yo-yo cu două locuri, care aleargă pe o linie magnetică plasată sub carosabil. Pluteşte deasupra solului. foto: RedLive

Mie îmi dă impresia că aduce cu o anvelopă maxi de la camioanele făcute acum 30 de ani la Mârşa. Proiectul Volkswagen Hover a fost iniţiat în China şi se numeşte pentru chinezi „Maşina Oamenilor”.

Prototipul circulă cu o viteză de croazieră de circa 38 km/h, are un sistem de senzori de proximitate care-l fac să se oprească singur la apropierea de orice obstacol şi se conduce cu un joy-stick aflat în dreapta scaunului pilotului.

Merkhabahul rotitor

În pofida faptului că pare cea mai nebunească idee dintre toate pe care le-am prezentat, acesta e cu adevărat viitorul transporturilor: folosirea magnetismului terestru prin propulsie antigravitaţională. În egipteana veche, cuvântul „mer” defineşte câmpurile energetice rotitoare. foto: MySpace

MerKaBa e metoda de propulsie antigravitaţională ale cărei secrete încă nu le stăpânim complet. Maeştrii spirituali din toate timpurile ar fi transmis MerKaBa din generaţie în generaţie, iar schiţele lui Leonardo da Vinci arătau că ştie metoda. Einstein a publicat pe acest subiect Teoria Câmpurilor Unificate, în anii 1925 – 1927. Practic, găsirea soluţiei de deplasare antigravitaţională ar putea rezolva în viitor problema noastră. Numai folosind magnetismul terestru, cu zero energie, putem călători rapid, ecologic şi uşor. Orice ar putea să facă aceasta, iar vehiculul de transport nu ar mai fi probabil un lux pentru nimeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twelve + nine =