Vânzările ..." />

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au crescut

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în aprilie un avans de 23,9% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,5%, de la 3,1% în perioada similară din 2017, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate joi.

Datele statistice sunt valabile pentru ţările Uniunii Europene şi cele ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 46.623 de unităţi, în creştere faţă de aprilie 2017 (37.615 vehicule).

Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat în aprilie creşteri ale vânzărilor de 10% şi, respectiv, 70%. Grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat luna trecută un avans al livrărilor de 13,1%, şi, respectiv, 5,9%, în timp ce vânzările companiei americane Ford au urcat cu 14%.

În martie 2017, PSA Peugeot Citroen a achiziţionat Opel şi brandul său britanic Vauxhall, iar de la 1 august 2017 înmatriculările Opel şi Vauxhall sunt incluse în grupul PSA.

În primele patru luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 18,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,1%, de la 2,7% în perioada similară din 2017. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 175.880 de unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – aprilie 2017 (148.754 vehicule).

Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat o creştere a vânzărilor de 4,6% şi, respectiv, 66,8%, în timp ce livrările companiei americane Ford au scăzut cu 1,2%. Grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un avans al vânzărilor de 7%, şi, respectiv, 1,5% în primele patru luni din acest an.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Șeful Dacia a declarat că România încă mai are de lucrat la capitole pre­cum predictibilitate, infrastructură şi edu­caţie dacă doreşte să atragă noi investitori. Yves Caracatzanis, director gene­ral şi preşedinte al CA al Auto­mo­bile Dacia, a subliniat că s-a întâlnit cu toţi cei patru premieri care au fost la Palatul Victoria în ultimii doi ani.

„Un nou investitor caută un loc pentru extindere, caută competitivitate, infrastructu­ră, predictibilitate şi stabilitate, dar şi oameni calificaţi, educaţi şi pregătiţi. Şi mai caută şi un orizont ca în următorii 5-10 ani să aibă de unde re­cruta oameni bine pregătiţi, pentru o even­tuală extindere. Este important pentru Ro­mânia să continue să lucreze şi să rămână com­petitivă, să îmbunătăţească infrastructura, pre­dic­ti­bilitatea şi educaţia. Educaţia este cheia, por­nind de la şcolile profesionale, învăţă­mân­tul dual şi programe de inginerie. Nu putem aştepta totul de la autorităţi, dar trebuie să co­laborăm cu acestea.“, a spus Yves Caracatzanis, conform Mediafax.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

13 − 1 =