Într-un articol pu..." />

Va fi cabotajul singura victima a pandemiei?

Într-un articol publicat recent, Matthias Bauer scria: <Cetățenii europeni asistă acum la o altă tentativă a unor factori de decizie a UE, atât în ​​statele membre, cât și în Parlamentul European, de a distruge conceptul de piața unică europeană. Pachetul de propuneri lansat de Emmanuel Macron și administrația sa (să nu uităm că adesea “Pachetul de Mobilitate” a fost denumit “Pachetul Macron”) pare să amenințe serios modul în care transporturile rutiere se desfășoară la nivel european.>

Și continuă Bauer, explicându-și stupoarea: „Pachetul de Mobilitate a avut drept scop inițial îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor de camion și asigurarea unei funcționări line și nediscriminatorii a pieței unice. Cu toate acestea, forma finală a acestui pachet aduce și mai multă diviziune în acest sector. De ce? Pentru că est-europenii își dau seama că sunt tratați ca niște cetățeni de “mâna a două” în UE. Menținerea restricțiilor de cabotaj în UE practic stimulează neîncrederea în rândul cetățenilor Europei Centrale și de Est. Transportatorii din est își dau seama că restricțiile suplimentare privind operațiunile de cabotaj nu vizează și în niciun caz nu pot îmbunătăți condițiile de muncă pentru șoferi în UE. Condițiile de muncă pot fi abordate în mod eficient prin norme de timp și de odihnă, care ar trebui armonizate la nivel comunitar. Reglementările mai stricte de cabotaj nu fac altceva decât să crească valoarea costurilor administrative pentru companiile de transport și să ducă la creșterea gradului de poluare, aşa cum multe voci susțin deja”.

Dacă ne uităm la biografia acestui analist, ne vom mira și mai mult de curajul poziției sale. Matthias Bauer a studiat administrarea afacerilor la Universitatea din Hull, Marea Britanie, și economia la Universitatea Friedrich Schiller din Jena, Germania, unde și-a susținut și doctoratul în economie. Domeniile sale de cercetare includ comerțul internațional, economia piețelor digitale și economia digitală, integrarea pieței unice europene, afacerile fiscale europene și politica pieței de capital, scrie ARTRI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − 3 =