Peste 100.000 de maşini din România, afectate de scandalul Volkswagen

Statul român îşi va recupera prejudiciul din taxa de mediu produs de falsificarea analizelor gazelor de eşapament de către compania Volkswagen, îndreptându-se fie împotriva producătorului, fie a reprezentantului de drept al companiei în ţara noastră, a declarat ministrul mediului, apelor şi pădurilor Graţiela Gavrilescu, citată de Radio România Actualități. foto

Nimeni nu spune însă cum vor fi soluţionate problemele ulterioare cu care se vor confrunta proprietarii maşinilor al căror soft va fi corectat atunci când se vor prezenta la inspecţia tehnică periodică.

Peste 100.000 de automobile Volkswagen Skoda, Audi şi Seat, deja înmatriculate în România, au dispozitivul de manipulare pentru testele de consum şi noxe, iar proprietarii vor fi rechemaţi în service pentru ca maşinile să fie readuse în parametrii iniţiali de omologare.

Cele 105.000 de autoturisme au norma de poluare euro 5 şi dispun de motoare diesel de 1200 – 1600 şi 2000 cm cubi, iar peste o săptămână producătorul german este obligat să transmită planul de măsuri pentru remedierea problemelor, a spus ministrul transporturilor, Iulian Matache.

„Am solicitat ministerului transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor. După primirea calendarului şi a planului de măsuri Registrul Auto Român va comunica reprezentantului din România al grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele înmatriculate cu statut de autovehicul utilizat pentru a fi rechemate alături de cele noi la reţeaua de service din România grupului Volkswagen. Şi, de asemenea, Registrul Auto Român va urmări implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere”, a declarat Iulian Matache.

Proprietarii maşinilor care vor rechemate în service nu vor suporta costurile intervenţiei şi nici diferenţe ale taxei de mediu, dar Administraţia Fondului pentru Mediu va cere daune producătorului pentru că a comunicat valori false de poluare. Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

„Fiecare dintre cei care au cumpărat astfel de maşini a fost de bună-credinţă. Deci atât timp cât a plătit o marcă şi a dorit să-şi achiziţioneze o maşină Euro 5 nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie din nou plătitoare a unei noi taxe de mediu. Bineînţeles că statul român, prin Administraţia Fondului de Mediu, o să ne îndreptăm, împotriva producătorului sau reprezentantului Volkswagen România”, a spus ministrul mediului.

O altă măsură a autorităţilor din România a fost oprirea temporară de la înmatriculare pentru 300 de automobile Volkswagen euro 5 rămase pe stoc la reprezentanţe.

De asemenea, dealerii auto ar putea fi acuzaţi de practici comerciale incorecte şi dezinformarea clienţilor, iar amenda este cuprinsă între 20.000 şi 100.000 de lei, dar decizia se va lua după finalizarea anchetei pe care o desfăşoară Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 − 7 =