<..." />

UE vrea certificarea consumului de carburant pentru camioanele noi

Uniunea Europeană a adoptat un proiect de regulament prin care cere producătorilor de camioane să certifice consumul de carburant și emisiile, informează Infotrucker.ro. foto

Comisia și statele membre au adoptat un proiect de regulament care cere producătorilor de camioane certificarea consumului și a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi produse, utilizând procedura de testare VECTO. Conform proiectului de regulament aprobat de UE, producătorii ar trebui să determine consumul de carburant și emisiile de CO2 pentru camioanele noi, în conformitate cu proceduri armonizate și certificate.

Consumul de combustibil și cifrele privind emisiile de CO2 ar urma să fie publice pentru a-i ajutat pe cumpărătorii de camioane în procesul de achiziție. Astfel, pe lângă faptul că va spori transparența față de clienți, aceasta nouă procedură de certificare a camioanelor va crește și concurența între producători.

Pentru a genera valorile de referință ale consumului și emisiilor de CO2, sistemul cere producătorilor de camioane să furnizeze informații despre parametrii principali ai vehiculului, inclusiv greutatea, performanța aerodinamică și eficiența motorului. Acestea vor putea fi citite de către clienții pe etichetele lipite pe camioanele noi, întocmai ca la anvelope.

Aceste cifre privind combustibilul ar putea fi, de asemenea, baza pentru standardele de emisii CO2 pentru camioane, pe care Comisia Europeană urmează să le propună la începutul anului viitor.

Cu toate acestea, datele de intrare brute utilizate în VECTO ar fi stocate de producători într-un fișier criptat care ar fi disponibil autorității de omologare și Comisiei, la cerere, dar nu ar fi accesibile publicului.

Fișierul criptat al dosarului de înregistrare va fi inclus în certificatul de conformitate al fiecărui vehicul vândut sau înregistrat.

Pe de altă parte, proiectul nu include limite de emisii de CO2 sau mandate de reducere a emisiilor, lucru taxat de activiștii de mediu.

Cerințele urmează să fie introduse treptat în perioada ianuarie 2019 – iulie 2020, în funcție de tipul de camion și de data de producție și înregistrare. Această reglementare se va aplica vehiculelor din categoria N2 cu o masă de referință de peste 7.500 kg și tuturor vehiculelor din categoria N3.

Grupul T&E a cerut Comisiei Europene și statelor membre să convină, în cadrul celui de-al doilea pachet VECTO din acest an, de a garanta că terțele părți – institute de cercetare, flote, companii de transport, ONG-uri – vor avea acces la cifrele oficiale VECTO privind consumului de carburant pentru a putea a le putea verifica prin teste independente.

Având în vedere că VECTO este doar un instrument de simulare, al doilea pachet trebuie să includă și testarea consumului de combustibil pe șosea, așa cum intenționează Comisia să facă pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare.

Comisia a anunțat anul trecut că va introduce standarde de eficiență a consumului de combustibil pentru camioane pentru prima dată în Europa.

Camioanele reprezintă mai puțin de 5% din toate vehiculele de pe șosea din Europa, dar sunt responsabile pentru aproximativ 30% din emisiile de CO2 generate de transportul rutier. Lipsa de progres în ceea ce privește consumul de carburant al camioanelor și creșterea transportului rutier de mărfuri a dus la o creștere a emisiilor vehiculelor grele cu 36% între 1990 și 2010.

VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool) este un software dezvoltat pentru simularea consumului de carburant și a emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele într-o varietate de configurații complete prin utilizarea mai multor parametrii ai acestora.

VECTO este construit pe baza rutinelor de calcul inițial elaborate de Universitatea Tehnică din Graz, Austria.

Instrumentul VECTO este comparat cu modelul de emisie GEM (Stage I) utilizat în scopuri similare de către EPA SUA.

70 comments

  1. parere

    Tranzit rutier, Europa!

    – ( A 3 – A 13 ) Centura Luxemburg – Schengen – Merzig – Saarlouis – Zweibrucken – Pirmasens – Kandel – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Raubling – Rosenheim – Siegsdorf – Walserberg – Salzburg – Spittal – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Paracin – Nis – Bela Palanka – Pirot – Dimitrovgrad – Dragoman – Slivnitsa – Bozhurishte – Sofia – Pazardzhik – Plovdiv – Haskovo – Harmanli – Lyubimets – Svilengrad – Edirne – Luleburgaz – Corlu – Esenyurt – Centura Istanbul ( O-3 – O-2 ) = 2365 km.

  2. parere

    – ( M 1 – 81 ) Centura Gyor – Kisber – Szekesfehervar – Dunaujvaros – Solt – Soltvadkert – Kiskunhalas – Tompa – Kelebija – Subotica – Backa Topola – Bagremovo – Becej – Kumane – Zrenjanin – Lazarevo – Secanj – Plandiste – Margita – Vatin – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita ( DN 59 ) = 460 km.

  3. parere

    – ( M 1 – 81 ) Centura Gyor – Tatabanya – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Deszk – Klarafalva – Ferencszallas – Kiszombor – Cenad – Sanicolau Mare – Lovrin – Sandra – Biled – Becicherecu Mic – Timisoara – Sag – Jebel – Voiteg – Nod rutier Voiteg ( DN 59 – DN 58B ) = 426 km.

  4. parere

    Tranzit rutier, Europa!

    – ( S 2 – 7 – S 8 ) Centura Varsovia – Wola Mrokowska – Tarczyn – Grojec – Bialobrzeci – Radom – Skarzysko Kamienna – Kielce – Jedrzejow – Krakow – Myslenice – Rabka Zdroj – Trstena – Dolny Kubin – Ruzomberok – Banska Bystrica – Zvolen – Krupina – Hontianske Nemce – Horne Semerovce – Sahy – Retsag – Vac – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Subotica – Novi Sad – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Paracin – Nis – Bela Palanka – Pirot – Dimitrovgrad – Dragoman – Slivnitsa – Bozhurishte – Sofia – Pazardzhik – Plovdiv – Haskovo – Harmanli – Lyubimets – Svilengrad – Edirne – Luleburgaz – Corlu – Esenyurt – Centura Istanbul ( O-3 – O-2 ) = 1961 km.

    – ( A 9 – A 1 ) Centura Amsterdam – Amersfoort – Ede – Arnhem – Emmerich am Rhein – Wesel – Oberhausen – Duisburg – Dusseldorf – Leverkusen – Koln – Siegburg – Limburg an der Lahn – Frankfurt am Main – Wurzburg – Nurnberg – Regensburg – Deggendorf – Passau – Wels – Liezen – Leoben – Graz – Leibnitz – Maribor – Ptuj – Krapina – Zapresic – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Paracin – Nis – Bela Palanka – Pirot – Dimitrovgrad – Dragoman – Slivnitsa – Bozhurishte – Sofia – Pazardzhik – Plovdiv – Haskovo – Harmanli – Lyubimets – Svilengrad – Edirne – Luleburgaz – Corlu – Esenyurt – Centura Istanbul ( O-3 – O-2 ) = 2625 km.

  5. parere

    Tranzit rutier international Romania, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( DN 7 E 68 – DN 68A E 673 ) Nod rutier Sacamas – DN 68A ( E 673 ) – VO Lugoj – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – Nod rutier Centura Belgrad ( 10 E 70 – 13 – E 70 ) = 342 km.

  6. parere

    Tranzit rutier, Europa!

    – ( O-2 E 80 – O-3 E 80 ) Nod rutier Centura Istanbul – O-3 ( E 80 ) – D 100 ( E 80 ) – P.T.F. Kapikule Gumruk Kapisi – Kapitan Andreevo – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 4 – A 1 ( E 773 ) – A 1 ( E 80 ) – 18, 6, 1 ( E 80, E 871, E 79 ) – 8 ( E 80 ) – P.T.F. Kalotina – Gradina – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 1 ( E 75 ) – 153 – 100 – Nod rutier Belgrad ( 100 – E 70 ) = 920 km.

  7. parere

    Tranzit rutier, Europa!

    – ( DN 7 E 68 – DN 68A E 673 ) Nod rutier Sacamas – DN 68A ( E 673 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 58A – DN 58 – DN 58B – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – Nod rutier Centura Belgrad ( 10 E 70 – 13 – E 70 ) = 300 km.

  8. parere

    Atrag atenția întregului sistem judiciar din Romania, desfășurați activități si atribuții de serviciu doar conform fisei postului si nu slujiți la mai multi stăpâni, deoarece veți părăsi definitiv sistemul judiciar sau dupa caz magistratura !!!

  9. parere

    Tranzit rutier, Europa!

    – ( DN 66 E 79 – DN 68 ) Nod rutier Hateg – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – Nod rutier Centura Belgrad ( 10 E 70 – 13 – E 70 ) = 280 km.

  10. parere

    – P.T.F. rutiere Romania: Sighetu Marmatiei, Halmeu, Petea, Urziceni, Valea lui Mihai, Sacueni, Bors, Salonta, Varsand, Turnu, Nadlac II, Nadlac I, Cenad, Valcani, Lunga, Jimbolia, Foeni, Stamora Moravita, Naidas, Portile de Fier 1, Portile de Fier 2, Calafat, Bechet, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Ostrov, Negru Voda, Vama Veche, Constanta Sud – Agigea, Galati, Oancea, Albita, Sculeni, Stanca, Radauti Prut, Siret, Vicovu de Sus.

  11. parere

    – ( M 5 E 75 – 5 ) Centura Szeged – 5 – P.T.F. Roszke – Horgos ( P.T.F. vechi ) – Segedinski put – 13 – 130 – E 70 – 14 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – Centura Sofia ( 8 E 80 – 18 E 80 ) = 574 km.

    – ( M 5 E 75 – 5 ) Centura Szeged – M 5 ( E 75 ) – P.T.F. Roszke – Horgos – A 1 ( E 75 ) – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – Centura Sofia ( 8 E 80 – 18 E 80 ) = 573 km.

    – ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) Nod rutier Sredanci – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 100 – 153 – A 1 ( E 75 ) – A 4 ( E 80 ) – E 80 – P.T.F. Gradina – Kalotina – 8 ( E 80 ) – Centura Sofia ( 8 E 80 – 18 E 80 ) = 556 km.

  12. parere

    – ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) Nod rutier Sredanci – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – E 75 – 26 ( E 763 ) – E 70 – 130 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DJ 588A – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 68 – Nod rutier Hateg ( DN 68 – DN 66 E 79 ) = 465 km.

    – ( A 93 E 45, E 60 – A 8 E 45, E 52 – A 8 E 45, E 60, E 52 – A 8 E 52, E 60 ) Nod rutier Dreieck Inntal Raubling – A 8 ( E 52, E 60 ) – P.T.F. Walserberg – A 1 ( E 52, E 60 ) – A 1 ( E 52, E 60, E 55 ) – A 10 ( E 55 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 11 ( E 61 ) – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – A 2 ( E 61 ) – A 2, A 1 ( E 61, E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2 ( E 70 ) – P.T.F. Obrezje – Bregana – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 65, E 71 ) – A 3 ( E 70 ) – Nod rutier Sredanci ( A 3 E 70 – A 5 E 73 – A 3 E 70, E 73 ) = 698 km.

  13. parere

    Transport rutier, Romania:

    – P.T.F. rutiere Romania: Sighetu Marmatiei, Halmeu, Petea, Urziceni, Valea lui Mihai, Sacueni, Bors, Salonta, Varsand, Turnu, Nadlac II, Nadlac I, Cenad, Valcani, Lunga, Jimbolia, Foeni, Stamora Moravita, Naidas, Portile de Fier 1, Portile de Fier 2, Calafat, Bechet, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Ostrov, Negru Voda, Vama Veche, Constanta Sud – Agigea, Galati, Oancea, Albita, Sculeni, Stanca, Radauti Prut, Siret, Vicovu de Sus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × four =