UE vrea certificarea consumului de carburant pentru camioanele noi

Uniunea Europeană a adoptat un proiect de regulament prin care cere producătorilor de camioane să certifice consumul de carburant și emisiile, informează Infotrucker.ro. foto

Comisia și statele membre au adoptat un proiect de regulament care cere producătorilor de camioane certificarea consumului și a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi produse, utilizând procedura de testare VECTO. Conform proiectului de regulament aprobat de UE, producătorii ar trebui să determine consumul de carburant și emisiile de CO2 pentru camioanele noi, în conformitate cu proceduri armonizate și certificate.

Consumul de combustibil și cifrele privind emisiile de CO2 ar urma să fie publice pentru a-i ajutat pe cumpărătorii de camioane în procesul de achiziție. Astfel, pe lângă faptul că va spori transparența față de clienți, aceasta nouă procedură de certificare a camioanelor va crește și concurența între producători.

Pentru a genera valorile de referință ale consumului și emisiilor de CO2, sistemul cere producătorilor de camioane să furnizeze informații despre parametrii principali ai vehiculului, inclusiv greutatea, performanța aerodinamică și eficiența motorului. Acestea vor putea fi citite de către clienții pe etichetele lipite pe camioanele noi, întocmai ca la anvelope.

Aceste cifre privind combustibilul ar putea fi, de asemenea, baza pentru standardele de emisii CO2 pentru camioane, pe care Comisia Europeană urmează să le propună la începutul anului viitor.

Cu toate acestea, datele de intrare brute utilizate în VECTO ar fi stocate de producători într-un fișier criptat care ar fi disponibil autorității de omologare și Comisiei, la cerere, dar nu ar fi accesibile publicului.

Fișierul criptat al dosarului de înregistrare va fi inclus în certificatul de conformitate al fiecărui vehicul vândut sau înregistrat.

Pe de altă parte, proiectul nu include limite de emisii de CO2 sau mandate de reducere a emisiilor, lucru taxat de activiștii de mediu.

Cerințele urmează să fie introduse treptat în perioada ianuarie 2019 – iulie 2020, în funcție de tipul de camion și de data de producție și înregistrare. Această reglementare se va aplica vehiculelor din categoria N2 cu o masă de referință de peste 7.500 kg și tuturor vehiculelor din categoria N3.

Grupul T&E a cerut Comisiei Europene și statelor membre să convină, în cadrul celui de-al doilea pachet VECTO din acest an, de a garanta că terțele părți – institute de cercetare, flote, companii de transport, ONG-uri – vor avea acces la cifrele oficiale VECTO privind consumului de carburant pentru a putea a le putea verifica prin teste independente.

Având în vedere că VECTO este doar un instrument de simulare, al doilea pachet trebuie să includă și testarea consumului de combustibil pe șosea, așa cum intenționează Comisia să facă pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare.

Comisia a anunțat anul trecut că va introduce standarde de eficiență a consumului de combustibil pentru camioane pentru prima dată în Europa.

Camioanele reprezintă mai puțin de 5% din toate vehiculele de pe șosea din Europa, dar sunt responsabile pentru aproximativ 30% din emisiile de CO2 generate de transportul rutier. Lipsa de progres în ceea ce privește consumul de carburant al camioanelor și creșterea transportului rutier de mărfuri a dus la o creștere a emisiilor vehiculelor grele cu 36% între 1990 și 2010.

VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool) este un software dezvoltat pentru simularea consumului de carburant și a emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele într-o varietate de configurații complete prin utilizarea mai multor parametrii ai acestora.

VECTO este construit pe baza rutinelor de calcul inițial elaborate de Universitatea Tehnică din Graz, Austria.

Instrumentul VECTO este comparat cu modelul de emisie GEM (Stage I) utilizat în scopuri similare de către EPA SUA.

33 comments

  1. parere

    Tranzit comunitar, 11, 5 tone / osie:

    – ( M 15 – M 1 ) Centura Hegyeshalom – Centura Mosonmagyarovar – Centura Gyor – Centura Tatabanya – Centura Budapesta – Centura Kecskemet – Centura Szeged – Centura Mako – P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – Centura Nadlac – Centura Pecica – Centura Arad – Giarmata – Centura Timisoara – Timisoara ( Calea Lugojului – Calea Sagului ) – Sag – Jebel – Voiteg – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Nod rutier Resita ( DN 58B Calea Timisoarei – DN 58 Pasaj Triaj ) = 580 km.

    – ( M 15 – M 1 ) Centura Hegyeshalom – Centura Mosonmagyarovar – Centura Gyor – Centura Tatabanya – Centura Budapesta – Centura Kecskemet – Centura Szeged – Centura Mako – P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – Centura Nadlac – Centura Pecica – Centura Arad – Margina – Cosava – Cosevita – Ohaba – Abucea – Dobra – Lapusnic – Braznic – Sacamas – Lesnic – Vetel – Mintia – Nod rutier Centura Deva ( DN 7 – DN 76 ) = 593 km.

  2. parere

    Tranzit, Romania:

    – P.T.F. rutiere Romania: Sighetu Marmatiei, Halmeu, Petea, Urziceni, Valea lui Mihai, Sacueni, Bors, Salonta, Varsand, Turnu, Nadlac II, Nadlac I, Cenad, Valcani, Lunga, Jimbolia, Foeni, Stamora Moravita, Naidas, Portile de Fier 1, Portile de Fier 2, Calafat, Bechet, Turnu Magurele, Zimnicea, Giurgiu, Ostrov, Negru Voda, Vama Veche, Constanta Sud – Agigea, Galati, Oancea, Albita, Sculeni, Stanca, Radauti Prut, Siret, Vicovu de Sus.

  3. parere

    Tranzit, Europa:

    – ( M 15 – M 1 ) Centura Hegyeshalom – Mosonmagyarovar – Gyor – Kisber – Szekesfehervar – Dunaujvaros – Solt – Soltvadkert – Kiskunhalas – Tompa – Kelebija – Subotica – Novi Sad – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Vranovo – Dragovac – Pozarevac – Zabrega – Makce – Kucevo – Majdanpek – Stubik – Negotin – Kobisnica – Bregovo – Gamzovo – Vidin – Nod rutier Dunavtsi ( 1 – 11 ) = 781 km.

  4. parere

    Tranzit, Europa:

    – ( A 1 – A 10 ) Centura Salzburg – Spittal – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Vranovo – Dragovac – Pozarevac – Makce – Kucevo – Majdanpek – Stubik – Negotin – Kobisnica – Bregovo – Gamzovo – Vidin – Dunavtsi – Dobri dol – Lom – Mokresh – Valchedram – Mihaylovo – Manastirishte – Barzina – Rogozen – Sirakovo – Tarnava – Byala Slatina – Knezha – Dolni Dabnik – Pleven – Bulgarene – Maslarevo – Byala – Lom Cherkovna – Popovo – Dralfa – Loznitsa – Belokopitovo – Shumen – Kaspichan – Devnya – Centura Varna ( A 2 – 29 ) = 1576 km.

  5. parere

    Tranzit european, comunitar:

    – ( A 10 – A 1 ) Centura Salzburg – Sattledt – Ansfelden – Amstetten – Melk – St. Polten – Alland – Vosendorf – Albern – Parndorf – Nickelsdorf – Hegyeshalom – Mosonmagyarovar – Gyor – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Deszk – Klarafalva – Ferencszallas – Kiszombor – Cenad – Sanicolau Mare – Lovrin – Sandra – Biled – Becicherecu Mic – Timisoara – Sag – Jebel – Voiteg – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes – Buchin – Sadova Veche – Armenis – Teregova – Domasnea – Cornea – Plugova – Mehadia – Toplet – Orsova – Gura Vaii – Drobeta – Turnu Severin – Simian – Strehaia – Filiasi – Craiova – Caracal – Rosiori de Vede – Alexandria – Draganesti Vlasca – Rasuceni – Cucuruzu – Izvoarele – Giurgiu – Ruse – Razgrad – Belokopitovo – Shumen – Kaspichan – Devnya – Centura Varna ( A 2 – 29 ) = 1602 km.

  6. parere

    Cea mai importanta si cea mai scurta ruta de tranzit rutier european:

    – ( A 3 – A 13 ) Centura Luxemburg – Schengen – Merzig – Saarlouis – Zweibrucken – Pirmasens – Kandel – Karlsruhe – Pforzheim – Stuttgart – Ulm – Augsburg – Munchen – Raubling – Rosenheim – Siegsdorf – Walserberg – Salzburg – Spittal – Villach – Jesenice – Kranj – Ljubljana – Novo mesto – Samobor – Zagreb – Kutina – Novska – Nova Gradiska – Slavonski Brod – Zupanja – Sremska Mitrovica – Belgrad – Grocka – Udovice – Petrijevo – Vucak – Radinac – Paracin – Nis – Bela Palanka – Pirot – Dimitrovgrad – Dragoman – Slivnitsa – Bozhurishte – Sofia – Pazardzhik – Plovdiv – Haskovo – Harmanli – Lyubimets – Svilengrad – Edirne – Luleburgaz – Corlu – Esenyurt – Centura Istanbul ( O-3 – O-2 ) = 2365 km.

  7. parere

    Tranzit rutier european, comunitar:

    – ( A 10 – A 1 ) Centura Salzburg – Sattledt – Ansfelden – Amstetten – Melk – St. Polten – Alland – Vosendorf – Albern – Parndorf – Nickelsdorf – Hegyeshalom – Mosonmagyarovar – Gyor – Tatabanya – Budapesta – Kecskemet – Szeged – Deszk – Klarafalva – Ferencszallas – Kiszombor – Cenad – Sanicolau Mare – Lovrin – Sandra – Biled – Becicherecu Mic – Timisoara – Sag – Jebel – Voiteg – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes – Buchin – Sadova Veche – Armenis – Teregova – Domasnea – Cornea – Plugova – Mehadia – Toplet – Orsova – Gura Vaii – Drobeta – Turnu Severin – Simian – Vanju Mare – Calafat – Vidin – Dunavtsi – Dobri dol – Brusartsi – Doktor Yosifovo – Montana – Blagovo – Barzia – Gintsi – Buchin prohod – Kostinbrod – Centura Sofia ( 81 – 18 ) = 1378 km.

  8. parere

    Cea mai scurta ruta de tranzit rutier comunitar, cu portanta de 11, 5 tone / osie:

    – ( A 10 – A 1 ) Centura Salzburg – Centura Sattledt – Centura Ansfelden – Centura Amstetten – Centura Melk – Centura St. Polten – Centura Alland – Centura Vosendorf – Centura Albern – Centura Parndorf – Centura Nickelsdorf – Centura Hegyeshalom – Centura Mosonmagyarovar – Centura Gyor – Centura Tatabanya – Centura Budapesta – Centura Kecskemet – Centura Szeged – Centura Mako – P.T.F. Csanadpalota – Nadlac II – Centura Nadlac – Centura Pecica – Centura Arad – Giarmata – Centura Timisoara – Timisoara ( Calea Lugojului – Calea Sagului ) – Sag – Jebel – Voiteg – Nod rutier Voiteg ( DN 59 – DN 58B ) = 900 km.

  9. parere

    Nu are nimeni din sistemul judiciar romanesc nici o scuza, ca nu a stiut ca se ocoleste fara motiv de ani de zile pe ruta Orsova – Caransebes – Lugoj !!!

  10. parere

    Alta constatare cu privire la fluxul comercial de marfuri, bunuri si pasageri care logic si corect trebuie sa fie cel mai mare in Romania intre Timișoara – Voiteg – Deta – Moravița si Voiteg – Gătaia – Bocsa – Reșița, nu intre Lugoj – Caransebeș de ani de zile !!!

  11. parere

    Avand in vedere situatia economica reala a Romaniei din anul 1990, care a fost motivul si scopul pentru care s-au scos din codul penal infractiunile de subminare a economiei nationale si tradarea de tara, deoarece politicienii din anul 1990 pana in prezent au ,, muncit ” pe principiul ,, nu puteti voi cara, cat putem noi fura ” ?!?

  12. parere

    De luat la cunostiinta pentru transportatorii si operatorii de transport romani si straini, sistemul judiciar si justitia romaneasca si politicieni !!!

    Singura ruta de transport rutier intern si international si cea mai scurta a Romaniei cu portanta de 11, 5 tone / osie, pentru a se evita ocolul nejustificat pe rutele Timisoara – Lugoj – Caransebes si Timisoara – Lugoj – Faget – Deva, este ruta de mai jos !!!

    – ( DN 59 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – Gataia – Bocsa – Resita ( Str. Gradiste – Calea Timisoarei – Pasaj Triaj – Calea Caransebesului ) – Caransebes ( Calea Varsetului – Calea Timisoarei ) – Centura Caransebes – Otelu Rosu – Nod rutier Hateg ( DN 68 – Str. Progresului – DN 66 ) = 178 km.

  13. parere

    Tranzit, european:

    – ( DN 66 E 79 – DN 68 ) Nod rutier Hateg – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DJ 588A – DN 59 ( E 70 ) – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – Centura Villach ( A 11 E 61 – A 2 E 66 – A 2 E 55 – A 10 E 55, E 66 ) = 910 km.

  14. parere

    Tranzit, european:

    – ( DN 66 E 79 – DN 68 ) Nod rutier Hateg – DN 68 – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 – P.T.F. Cenad – Kiszombor – 431 – 43 – 5 – M 43 ( E 68 ) – M 5 ( E 75 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – Nod rutier Centura Hegyeshalom ( M 1 E 60 – M 15 E 75, E 65 ) = 656 km.

  15. parere

    Tranzit, Romania:

    – ( A 4 E 81 – A 2 E 81 ) Nod rutier Centura Constanta – A 2 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 85, E 70 ) – A 1 ( E 81 ) – DN 7 ( E 81 ) – DN 67 – DN 64 – DN 67 – DN 66 ( E 79 ) – Nod rutier Hateg ( DN 66 E 79 – Str. Progresului – DN 68 ) = 612 km.

  16. parere

    Tranzit, Romania:

    – ( A 4 E 81 – A 2 E 81 ) Nod rutier Centura Constanta – A 2 ( E 81 ) – DN CB ( E 81, E 85, E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 6F – DN 6 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70, E 79 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN 58 – DN 58B – Nod rutier Voiteg ( DN 58B – DN 59 E 70 ) = 771 km.

  17. parere

    – D 100 ( E 80 ) P.T.F. Kapikule Gumruk Kapisi – Kapitan Andreevo – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 4 – A 1 ( E 773 ) – A 1 ( E 80 ) – 18, 6, 1 ( E 80, E 871, E 79 ) – 8 ( E 80 ) – P.T.F. Kalotina – Gradina – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 1 ( E 75 ) – 153 – 100 – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 10 ( E 55 ) – A 1 ( E 55, E 60, E 52 ) – A 1 ( E 60, E 52 ) – P.T.F. Walserberg A 8 ( E 60, E 52 ) = 1487 km.

  18. parere

    Tranzit, Europa:

    – 8 ( E 80 ) P.T.F. Kalotina – Gradina – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 1 ( E 75 ) – 14 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DN 69 ( E 671 ) – DN 79 ( E 671 ) – DJ 797 – DN 19 ( E 671 ) – DN 19 ( E 81 ) – DN 1C ( E 81, E 58 ) – P.T.F. Halmeu – Diakovo M 26 ( E 81, E 58 ) = 800 km.

  19. parere

    Cel mai scurt traseu rutier comunitar si necomunitar:

    – ( DN 59 E 70 – DN 58B ) Nod rutier Voiteg – DN 58B – DN 58 – DN 6 ( E 70 ) – DN 56A – DN 56 ( E 79 ) – P.T.F. Calafat – Vidin – 1 ( E 79 ) – Nod rutier Dunavtsi ( 1 E 79 – 11 ) = 341 km.

  20. parere

    – DN 59 ( E 70 ) P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 10 ( E 55 ) – A 1 ( E 55, E 60, E 52 ) – A 1 ( E 60, E 52 ) – P.T.F. Walserberg A 8 ( E 60, E 52 ) = 904 km.

  21. parere

    – DN 56 ( E 79 ) P.T.F. Calafat – Vidin – 1 ( E 79 ) – 12 – P.T.F. Bregovo – Kobisnica – 33 – 14 – 153 – 100 – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 10 ( E 55 ) – A 1 ( E 55, E 60, E 52 ) – A 1 ( E 60, E 52 ) – P.T.F. Walserberg A 8 ( E 60, E 52 ) = 1102 km.

  22. parere

    – A 1 ( E 75 ) P.T.F. Gevgelija – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – 153 – 100 – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 10 ( E 55 ) – A 1 ( E 55, E 60, E 52 ) – A 1 ( E 60, E 52 ) – P.T.F. Walserberg A 8 ( E 60, E 52 ) = 1359 km.

  23. parere

    – DN 56 ( E 79 ) P.T.F. Calafat – Vidin – 1 ( E 79 ) – 12 – P.T.F. Bregovo – Kobisnica – 33 – 165 – 34 – 108 – 373 – 105 – ruta fluviala – 312 – 134 – 18 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) = 251 km.

  24. parere

    – 10 ( E 70 ) P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 – P.T.F. Cenad – Kiszombor 431 = 145 km.

  25. parere

    – DN 59 ( E 70 ) P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – 10 ( E 70 ) – 18 – 12 – 13 – 116 – 15 – 102 – 109 – 105 – 100 – 300 – 11 – P.T.F. Kelebija – Tompa – 53 – 54 – 53 – 52 ( E 66 ) – 51 ( E 66 ) – M 8 ( E 66 ) – M 6 ( E 73, E 66 ) – 62 ( E 66 ) – 7 ( E 66 ) – 81 – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – M 15 ( E 75, E 65 ) – P.T.F. Rajka – Cunovo D 2 ( E 75, E 65 ) = 525 km.

  26. parere

    – 10 ( E 70 ) P.T.F. Vatin – Stamora Moravita – DN 59 ( E 70 ) – DN 6 ( E 70 ) – DN CT – DJ 691 – A 1 – P.T.F. Nadlac II – Csanadpalota – M 43 – M 43 ( E 68 ) – M 5 ( E 75 ) – M 5 ( E 75, E 60 ) – M 0 ( E 75, E 60, E 71 ) – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – M 15 ( E 75, E 65 ) – P.T.F. Rajka – Cunovo D 2 ( E 75, E 65 ) = 559 km.

  27. parere

    – D 100 ( E 80 ) P.T.F. Kapikule Gumruk Kapisi – Kapitan Andreevo – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 4 – A 1 ( E 773 ) – A 1 ( E 80 ) – 18, 6, 1 ( E 80, E 871, E 79 ) – 8 ( E 80 ) – P.T.F. Kalotina – Gradina – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 1 ( E 75 ) – 14 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) = 751 km.

    – A 1 ( E 75 ) P.T.F. Evzoni – Gevgelija – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – 14 – 10 ( E 70 ) – P.T.F. Vatin – Stamora Moravita DN 59 ( E 70 ) = 623 km.

  28. parere

    Tranzit, Romania:

    – ( DN 58 – DN 58B ) Nod rutier Resita – DN 58B – Nod rutier Voiteg ( DN 58B – DN 59 E 70 ) = 65 km.

  29. parere

    Tranzit, Europa:

    – D 100 ( E 80 ) P.T.F. Kapikule Gumruk Kapisi – Kapitan Andreevo – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 4 – A 1 ( E 773 ) – A 1 ( E 80 ) – 18, 6, 1 ( E 80, E 871, E 79 ) – 8 ( E 80 ) – P.T.F. Kalotina – Gradina – E 80 – A 4 ( E 80 ) – A 1 ( E 75 ) – 153 – 100 – A 1 ( E 75 ) – 11 – P.T.F. Kelebija – Tompa – 53 – 54 – 53 – 52 ( E 66 ) – 51 ( E 66 ) – M 8 ( E 66 ) – M 6 ( E 73, E 66 ) – 62 ( E 66 ) – 7 ( E 66 ) – 81 – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – M 15 ( E 75, E 65 ) – P.T.F. Rajka – Cunovo D 2 ( E 75, E 65 ) = 1177 km.

    – A 1 ( E 75 ) P.T.F. Evzoni – Gevgelija – A 1 ( E 75 ) – P.T.F. Tabanovtse – A 1 ( E 75 ) – 153 – 100 – A 1 ( E 75 ) – 11 – P.T.F. Kelebija – Tompa – 53 – 54 – 53 – 52 ( E 66 ) – 51 ( E 66 ) – M 8 ( E 66 ) – M 6 ( E 73, E 66 ) – 62 ( E 66 ) – 7 ( E 66 ) – 81 – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – M 15 ( E 75, E 65 ) – P.T.F. Rajka – Cunovo D 2 ( E 75, E 65 ) = 1049 km.

  30. parere

    Tranzit, Europa:

    – DN 56 ( E 79 ) P.T.F. Calafat – Vidin – 1 ( E 79 ) – 12 – P.T.F. Bregovo – Kobisnica – 33 – 165 – 34 – 162 – 34 – 33 – 14 – 153 – 100 – A 1 ( E 75 ) – 11 – P.T.F. Kelebija – Tompa – 53 – 54 – 53 – 52 ( E 66 ) – 51 ( E 66 ) – M 8 ( E 66 ) – M 6 ( E 73, E 66 ) – 62 ( E 66 ) – 7 ( E 66 ) – 81 – M 1 ( E 75, E 60 ) – M 1 ( E 75, E 60, E 65 ) – M 15 ( E 75, E 65 ) – P.T.F. Rajka – Cunovo D 2 ( E 75, E 65 ) = 776 km.

  31. parere

    Tranzit, Europa:

    – DN 56 ( E 79 ) P.T.F. Calafat – Vidin – 1 ( E 79 ) – 12 – P.T.F. Bregovo – Kobisnica – 33 – 165 – 34 – 162 – 34 – 33 – 14 – 153 – 100 – E 70 – 26 ( E 763 ) – E 75 – E 70 – A 1 ( E 75 ) – E 70 – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 73 ) – A 3 ( E 70 ) – A 3 ( E 70, E 71, E 65 ) – A 3 ( E 70 ) – P.T.F. Bregana – Obrezje – A 2 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70 ) – A 2, A 1 ( E 70, E 61 ) – A 2 ( E 61 ) – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – A 11 ( E 61 ) – A 10 ( E 55, E 66 ) – A 10 ( E 55 ) – A 1 ( E 55, E 60, E 52 ) – A 1 ( E 60, E 52 ) – P.T.F. Walserberg A 8 ( E 60, E 52 ) = 1087 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 + two =