Tunelul pe sub Dunăre, care ar lega Moldova de Dobrogea, a intrat în faza expertizelor

Tunelul pe sub Dunăre, care ar lega Moldova de Dobrogea, a intrat în faza expertizelor geologice, municipiul Galați urmând să beneficieze de un element de infrastructură rutieră unic în țară dacă proiectul ar fi finalizat, informează Agerpres. foto

„Tunelul pe sub Dunăre reprezintă principalul obiectiv pentru dezvoltarea orașului, studiul de prefezabilitate al acestuia urmând să fie finanțat din bugetul local, aprobat recent de Consiliul Local Municipal Galați, a declarat, pentru Agerpres, primarul municipiului Galați, Marius Stan.

Potrivit edilului, pentru studiul de prefezabilitate al subtraversării Dunării a fost alocată suma de 2,5 milioane lei, care cuprinde un studiu geo, un studiu de trafic și un studiu care să spună valoarea totală a investiției, utilitatea ei și dacă se poate asigura finanțarea din parteneriat public-privat sau printr-un proiect cu fonduri europene.

„Din punctul meu de vedere, cel mai important capitol rămâne proiectul tunelului, fără de care nu putem vorbi vreodată de dezvoltarea Galațiului. Urmează celelalte proiecte pe care vrem să le continuăm — cartiere de locuințe sociale, sediul primăriei, toate proiectele de infrastructură stradală”, a spus Marius Stan.

Primarul a precizat că, în decembrie 2015, a dat firmei Louis Berger România, cea care face studiul de prefezabilitate și de fezabilitate, ordinul de începere a expertizelor geologice, fiind identificate deja șapte posibile locații pentru construirea tunelului.

„Firma respectivă s-a apucat de treabă. A închiriat niște barje, a făcut deja niște studii geo pe cele două maluri, a identificat șapte posibile locații și urmează să continue lucrarea cu studiile geo pe fundul Dunării, pentru o corelare de date. Sunt în grafic. Proiectul merge mai departe, în ciuda unora cărora le place să vorbească pe după uși”, a declarat Stan.

Potrivit acestuia, firma Louis Berger România s-a angajat să facă studiile, proiectul tehnic și să găsească finanțarea în baza unui contract de 3,9 milioane euro, care va fi plătit pe etape de municipalitatea gălățeană. În prima etapă, se vor plăti cele 2,5 milioane lei, pentru un prim studiu de prefezabilitate.

„După terminarea studiului, urmează să facă tot ceea ce înseamnă studiul de trafic, proiectul tehnic. Sunt pe etape. Tot pe etape plătim și noi. Dacă prima etapă nu ne convine, dacă este nefavorabilă, dacă studiul geo pe fundul Dunării spune că avem numai loess sau mai știu eu ce alt material care este impropriu pentru o construcție atât de serioasă, putem să ne oprim și rămânem cu un studiu pe care îl plătim. Trebuia făcut oricum un astfel de studiu pentru Galați, pentru Dunăre”, a menționat primarul.

Ideea tunelului pe sub Dunăre a fost lansată de primarul Marius Stan în 2013 și tot atunci proiectul a fost inclus pe lista proiectelor strategice ale municipiului Galați pentru exercițiul financiar european 2014 — 2020. În baza hotărârii CLM Galați nr 238/2013, prin care tunelul a fost înscris în lista proiectelor strategice, a fost comandat studiul de prefezabilitate, realizat de firma elvețiană Basler & Hofmann AG. Lungimea tunelului ar urma să fie de 2,06 km, din care 1,56 km galeria propriu-zisă, săpată cu utilaje speciale, iar 0,5 km ar fi realizați prin săpătură deschisă. Lungimea totală a șoselei ce ar urma să lege malul gălățean de cel tulcean ar fi de 8,96 km. Tunelul va avea două benzi de circulație și o bandă de urgență. La fiecare 500 de metri vor fi ieșiri de urgență către galeriile de salvare. Tunelul ar fi estimat să coste aproximativ 230 milioane euro fără TVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sixteen + 20 =