..." />

Tunelul Canalului Mânecii a luat premiul mondial de inginerie

Tunelul pe sub Canalul Mânecii a fost desemnat „cel mai mare proiect de construcții civile din ultimii 100 de ani”, premiu mondial decernat de Federația Internațională a Inginerilor Consilieri (FIDIC). foto

„Juriul internațional, format din ingineri și beneficiari publici din lumea întreagă, a ales în unanimitate cel mai lung tunel submarin din lume”, a informat Eurotunnel.

La concurs au fost înscrise peste 150 de candidaturi de pe cele cinci continente și tot atâtea firme de inginerie, cu cele mai însemnate construcții civile realizate în secolul al XX-lea. 

Premiul secolului al FIDIC, organizat prima oară în 1913, este considerat cel mai mare eveniment mondial din domeniul infrastructurilor, potrivit Eurotunnel.

Tunelul pe sub Canalul Mânecii a câștigat premiul, decernat marți la Barcelona, devansând alte infrastructuri, printre care Tokaydo Shinkanzen, prima linie de mare viteză între Tokyo și Osaka, Sydney Harbour Bridge sau Hoover Dam Bypass, podul care leagă statele Arizona și Nevada.

Inaugurat în 1994, la capătul a șase ani de lucrări, tunelul pe sub Canalul Mânecii, format de fapt din trei tunele—două feroviare și unul de serviciu—asigură legătura între sud-estul Angliei și nordul Franței. Cu o lungime de peste 50 km și secțiunea submarină de aproape 38 km, tunelul a fost realizat cu 15 miliarde de euro și prin el au trecut până în prezent 320 milioane de călători. (Agerpres)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eighteen − four =