Știaț..." />

Transporturile aero sunt în topul reclamațiilor europene

Știați că aveți dreptul la mese și băuturi răcoritoare, proporțional cu timpul de așteptare, atunci când zborul a întârziat sau a fost anulat? Sau că, în cazul în care zborul ajunge la destinație cu peste trei ore întârziere ori este anulat, aveți dreptul la o compensație?

În anul 2013, Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor – ECC-Net a primit 32.522 de reclamații, 18.3% din acestea vizând transportul aerian, printre problemele reclamate fiind cele legate de întârzierea și anularea zborurilor, pierderea sau întârzierea bagajelor.

Dacă menționăm și faptul că, potrivit unui Eurobarometru al CE din 2009, 59% din cetățenii UE care folosesc transportul aerian nu știu că au drepturi atunci când călătoresc și doar 34% știu despre acestea, este de înțeles nevoia unei acțiuni a autorităților europene pentru informarea consumatorilor.

Unul dintre pașii în această direcție a fost făcut în anul 2013, odată cu declanșarea unei Campanii de informare asupra drepturilor pe care le au pasagerii europeni, având o durată de doi ani.

Această campanie se bazează pe faptul că Uniunea Europeană este prima regiune din lume cu un set cuprinzător de drepturi ale pasagerilor pentru toate modurile de transport (aerian, feroviar, maritim, autobuz și autocar), iar cetățenii trebuie să știe mai multe despre drepturile de care dispun în prezent în temeiul legislației UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × two =