Transportul rutier în Europa: cu pilot automat către o piață automatizată?

În ultimul articol, am vorbit despre livrări feroviare în Europa. De această dată, accentul este pus pe o altă alegere populară a expeditorilor europeni – transportul rutier. Șeful filialei AsstrA din Germania, Alexander Monsch, vorbește despre cum s-a schimbat piața în 2019 și la ce să vă așteptați în 2020.

Alexander, ne aflăm acum la mai mult de jumătatea drumului din 2019. Este posibil să tragem câteva concluzii? Ce era de remarcat pentru companiile de expediere?

2019 poate fi numit cu încredere anul reînnoirii și digitalizării pieței europene de transport. Au fost luate multe decizii strategice dificile. Aceste decizii vor schimba modul în care arată logistica în Europa în următorii ani. De exemplu, până la sfârșitul acestui an va fi lansat un sistem de taxe rutiere pan-european prin satelit. Acum un singur dispozitiv poate fi utilizat pe toate autostrăzile UE. De asemenea, începând cu luna iunie, camioanele înregistrate în UE ar trebui să fie echipate cu tahografe inteligente. Standardele „proaspete” de emisii Euro 6d au fost, de asemenea, elaborate și vor deveni obligatorii pentru mașinile noi începând cu toamna acestui an. Mulți proprietari de flote rutiere își modernizează vehiculele încă din primăvară.

În 2019, viitorul transportului automat de marfă a devenit și mai aproape. În Suedia și Rusia, autorizațiile au fost emise pentru testarea transportului de camioane fără pilot. Unii producători auto au anunțat dezvoltarea propriilor camioane fără pilot. Companiile de transport și de logistică ar trebui să privească serios această tendință. Într-adevăr, situația personalului pe piața europeană este înfricoșătoare. În următoarea decadă, 70% dintre șoferii actuali se vor pensiona, iar tinerii profesioniști vor înlocui doar jumătate dintre aceștia. Vehiculele de tip self-driving oferă o soluție pe termen lung la această problemă. Companiile care sunt primele care folosesc această inovație vor fi primele care vor obține recompense. Pentru AsstrA, acest subiect este de asemenea interesant, deoarece multe dintre benzile noastre comerciale principale – atât actuale, cât și anticipate – se află în Europa. Conform estimărilor, transportul rutier va reprezenta 2-3% mai mult din activitatea companiei în fiecare an pentru următorul deceniu, presupunând că partenerii noștri își continuă creșterea stabilă și pot „întări” piața șoferilor.

Revenind la modificări de reglementare „normale”, merită menționat controversatul „pachet de mobilitate al UE”. Acest set de legi este conceput pentru a rezolva o serie de probleme de transport rutier în Europa. Prin standardizarea regulilor, autoritățile de reglementare intenționează să protejeze mediul și să creeze condiții de concurență echitabile pentru statele membre ale UE. Acum, în conformitate cu noile legi, normele UE privind detașarea lucrătorilor se aplică șoferilor. Adică, remunerația nu poate fi mai mică decât rata de piață a șoferilor din țara în care se desfășoară călătoria. În plus, șoferii trebuie să își petreacă timpul de odihnă săptămânal doar în hoteluri. Introducerea pachetului de mobilitate va crea aceleași condiții pentru transportatorii din Europa de Vest și de Est.

Prima jumătate a anului este de asemenea memorabilă din cauza creșterii prețurilor la combustibil și a creșterii rezultate a costurilor totale ale transportului rutier în Germania. Acest lucru a afectat în mod evident ratele finale ale clienților. În astfel de circumstanțe, a fost necesară elaborarea de noi rute și oferirea clienților alternative adecvate. Unul dintre avantajele AsstrA în Germania și pe rutele intraeuropene este faptul că compania a închiriat mai multe flote de camioane de la parteneri. Prin urmare, vehiculele sunt disponibile numai pentru experții AsstrA. Acest model de afaceri s-a dovedit de succes în ultimul an și există planuri de închiriere de 30% mai multe camioane în fiecare an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six − one =