P..." />

Transportatorilor ruși li se propune să-și pună pofta în cui

Problema obținerii autorizațiilor pentru transportul internațional de mărfuri de către companiile rusești persistă de câțiva ani, însă niciodată nu a fost atât de acută, scrie portalul Transport.com. ua. Numărul de autorizații pentru unele țări s-a epuizat încă în primul semestru al acestui an. Soluționarea problemei nu ține atât de instituțiile de stat, cât de comportamentul operatorilor de transport, menționează sursa. foto

Lipsa permiselor a devenit evidentă pentru noul val al dezvoltării pieței transportului rutier internațional. Abia în această perioadă volumul mărfii transportate a ajuns la indicatorii de până la criză. Potrivit informațiilor oferite de Asociația Transportatorilor Rutieri Internaționali din Rusia (ASMAP), an de an se majorează nu doar numărul de cereri pentru obținerea autorizațiilor, dar și numărul de companii care intenţionează să lucreze pe plan extern. De exemplu, la începutul anului 2011 au fost eliberate 1 100 000 de autorizații, după care numărul acestora a fost suplimentat cu încă 140 000. Cu toate acestea, la licitația pentru obținerea autorizațiilor din 2011 au participat 1972 de companii de transport, iar în anul 2012 cifra a crescut la 3316. Astfel, dacă acum un an totalul de cereri a fost de peste 1,6 milioane de bucăți, în anul 2012 acestea au depășit 2,1 milioane.

În ultimii ani, transportatorii ruşi și-au intensificat activitatea pe piața occidental, iar această situaţie nu a provocat entuziasm în ţările străine. În consecință, numărul de permise pentru unele ţări a scăzut, iar altele au eliberat autorizații insuficiente. Totodată a fost introdus şi mecanismul de cote pentru unele state precum Ungaria, Germania, Grecia, Italia, China, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia şi Republica Cehă. Directorul adjunct al ASMAP, Petr Pavliuk, menționează însă că era ideal dacă aceste cote ar fi fost limitate şi mai mult și vizau cel puțin 22 de țări.

Cea mai mare parte din vină o au operatorii de transport și nu reprezentanții asociațiilor profesionale (care doar preiau comenzile), Ministerul Transportului din Federația Rusă sau guvernele altor țări, subliniază conducerea ASMAP. Cele mai frecvente greșeli țin de încercarea de a obține cât mai multe autorizații, chiar dacă nu planifică să le folosească cu certitudine. „Transportatorii din Briansk au o nevoie foarte mică pentru permisele de transporturi în China, în timp ce operatorii de transport din Siberia şi Orientul Îndepărtat se confruntă cu o lipsă acută a acestor premise”, a declarat şeful filialei ASMAP din Districtul Federal Central, Serghei Baklițkii.

Cu toate acestea, problema a început să fie dezbătută. Continuă lupta cu marii „deținători” de autorizații. Trimestrial, acestor transportatori le sunt confiscate documentele neutilizate, care sunt redistribuite celor ce au nevoie de ele. Adesea, permise neutilizate sunt destul de multe. De exemplu, 50% dintre companiile din Districtul Federal Central, în trimestrul I al anului 2012, nu au selectat cota de care au nevoie, iar 126 dintre ei nu au folosit nicio autorizație obținută.

În acest context, ASMAP propune să modifice Campania de depunere a cererilor pentru a obține autorizații. O mare atenție va fi acordată capacității de lucru a companiei de transport (număr de camioane, rute, condiții de mediu etc.). O altă soluție găsită de ASMAP este lucrul activ pe direcția acelor țări care eliberează mai puțin de 30% din autorizații pentru tarnsportatorii rusi. Potrivit lui Serghei Baklițkii, este vorba despre țări precum Ucraina, Croaţia, Turcia, Serbia, Letonia şi Estonia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 − 11 =