Dep..." />

Transportatorii străini vor plăti amenzi mai mari în Rusia

Deputaţii Federaţiei Ruse înăspresc sancţiunile faţă de şoferii de tiruri din străinătate, care lucrează la negru în Rusia. Ei au hotărât să lupte contra celor care încalcă legile prin creşterea amenzilor şi a controalelor la punctele de trecere a frontierei. În prezent, activitatea transportatorilor străini de pe piaţa rusă a serviciilor de transport internaţional, care este evaluată la 7 miliarde de dolari de către Comisia de transporturi din Duma de Stat, este reglementată prin cotele alocate de Conferinţa Europeană a Miniştrilor Transporturilor (CEMT). foto

În acest an, europenii au ridicat problema creşterii cotelor, însă companiile ruseşti au ştiut să-şi apere poziţiile. În caz contrar, acestea ar fi putut pierde o treime din piaţa naţională de transporturi rutiere. 

„Transportatorii străini încearcă să eludeze sistemul de cote, inclusiv prin utilizarea unor scheme ilegale. Astfel, sub masca unor transporturi bilaterale, se efectuează transportul de mărfuri între Rusia şi terţe state. De exemplu, un camion înregistrat în Polonia duce mărfuri din Germania în Rusia, deşi, conform normelor de transport bilateral, au dreptul să transporte pe această rută numai companiile înregistrate în Germania şi în Rusia”, arată „Izvestia”.

Nişte deputaţi au propus un proiect de lege în acest sens în Dumă. Mihail Briaciak, unul din autorii proiectului de lege, a precizat că utilizarea schemelor gri de către camionagiii străini provoacă pierderi anuale pentru piaţa rusă de transporturi, care ajung până la 5 miliarde de ruble. Briaciak spune că transportatorii străini profită de faptul că verificarea greutăţii la punctele de trecere şi de intrare este insuficientă. El susţine că punctele de trecere a frontierei nu au prerogative să controleze dacă mărfurile verificate vor urma ruta care apare înscrisă în documentele de însoţire. Chiar şi în cazul în care nu se respectă prevederile documentelor, amenzile ar fi prea mici.

„O serie de prevederi, exigenţe şi răspunderi nu corespund în legislaţia noastră cu nivelul standardelor internaţionale, care se aplică şoferilor din străinătate. Sancţiunile care se dau şoferilor în Uniunea Europeană sunt de două-trei ori mai mari, decât cele date de noi pentru încălcarea legii pe teritoriul nostru”, a afirmat el. Mai ales când este vorba de depăşirea greutăţii. Conform articolului 12.21 din Legea transporturilor din Federaţia Rusă, pentru depăşirea greutăţii prevăzute în documente, şoferul este amendat cu 2000 de ruble.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

four × five =