La sfârşitul lunii septembrie, trafi..." />

Transalpina (reportaj foto)

TR_0849

La sfârşitul lunii septembrie, traficul pe Transalpina a fost închis dinspre Rânca spre Sebeş, din cauza înrăutăţirii vremii.

Anul acesta, cea mai înaltă şosea din România (mai sunt şi altele mai înalte, dar la nivel de drum forestier) era deschisă de pe 15 iunie, în regim de şantier.

Dispozitivele de protecţie contra prăbuşirilor de stânci şi pietre există numai pe unele porţiuni.

Secţia de Drumuri Naţionale Târgu-Jiu informează că şoseaua e circulată şi în atari condiţii. CNADNR nu poate interveni prea mult în zonă.

Drumul era predat constructorului, care era Romstrade, încă din anul 2008. Lucrările erau terminate în proporţie de 90%.

Asfaltarea este în mare parte gata, dar mai sunt de făcut două tipuri de lucrări deosebit de importante pentru siguranţa traficului: consolidarea versanţilor şi montarea pe marginea drumului a parapetelor de protecţie din proiect.

Deocamdată, în CNADNR încă se caută soluţii pentru a stabili cine va face aceasta: patronul Romstrade, Nelu Iordache, nu mai are legătură cu lucrările, fiind arestat preventiv.

Transalpina traversează Munţii Parâng. Drumul leagă localităţile Novaci din Gorj cu Sebeş din Alba, traversând alte două judeţe, Vâlcea şi Sibiu.

Imaginile pe care le publicăm aici aparţin în exclusivitate Revistei Mişcarea şi sunt realizate în această scurtă fereastră de oportunitate de puţin peste trei luni.

Cele mai multe probleme le pot pune, aşa cum am explicat deja, stâncile, grohotişul şi pietrişul, care oricând se pot desprinde de pe versanţi şi pot ajunge pe carosabil din cauza apelor care se scurg de pe versanţi.

Evident, acolo unde există locaţii mai înalte de pe care acest lucru se poate întâmpla, pentru că există porţiuni unde panglica de asfapt este suspendată deasupra hăului.

Frumuseţea acestui drum montan este absolut formidabilă, încât te întrebi dacă este mai frumoasă Transcarpatica sau Transfăgărăşanul. Noi credem că este vorba despre drumuri de facturi diferite.

Îl lăsăm pe cititor să hotărască singur care traseu îi place mai mult. Şi poate că vara viitoare, dacă e şofer experimentat şi cu mult sânge rece, va face el însuşi acest traseu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × 2 =