Industria auto a încercat ..." />

TOP 10 butoane auto amplasate prost

Industria auto a încercat să standardizeze anumite comenzi şi butoane din interiorul automobilelor pe care le conducem. Există însă excepţii care-ţi vor da bătăi de cap. foto

Suntem obişnuiţi să ne urcăm într-o maşină şi să găsim anumite comenzi în acelaşi loc indiferent de model. Sau măcar într-o zonă comună. A existat însă o eră când fiecare constructor punea comenzile cum îşi dorea. La începutul erei auto, chiar şi comenzile importante erau amplasate diferit. Ford-ul T avea acceleraţia la nivelul mâinii, iar multe din primele automobile aveau acceleraţia în mijloc, în locul frânei actuale. Apoi, comenzile importante s-au standardizat. Chiar şi amplasarea vitezelor la cutiile manuale, doar treapta de mers fiind încă „rebelă” şi ieşind în evidenţă prin diferite moduri de amplasare. 

Nu acelaşi lucru se poate spune despre comenzile mai mici. Diversele butoane de la care acţionăm pilotul automat, limitatorul de viteză, dezaburirea, luminiile de avarie, farurile de ceaţă, semnalizări, ştergătoare şi multe altele. Chiar şi cheia de contact nu este mereu unde te-ai aştepta să fie. Cele mai celebre exemple sunt Porsche, care păstrează din totdeauna cheia de contact amplasată în stânga volanului şi Saab, maşinile suedeze având cheia de contact pe consola dintre cele două locuri din faţă. Din păcate, Saab nu mai există, iar cheie de contact între scaune mai găsim acum doar la maşinile Smart. Şi la ultima generaţie Fiat Croma… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six + four =