Noul ca..." />

Taxa auto ar putea fi mai mare pentru maşinile mai noi

Noul cabinet Ponta lucrează la o nouă formă de taxare la înmatricularea autovehiculelor, o decizie finală urmând a fi luată în prima parte a lunii ianuarie. foto

Primul ministru Victor Ponta a afirmat, de curând, că fosta taxă auto va fi înlocuită cu o taxă de mediu însă numai după ce vor fi avut loc în prealabil consultări şi cu Comisia Europeană, pentru a evita intrarea în infrigement.

Răspunzând unei întrebări privind momentul când va intra în vigoare taxa auto, premierul Victor Ponta a afirmat că taxa nouă va intra în vigoare când va fi gata, explicând că deocamdată un grup de lucru format din producători şi importatori din industria auto lucrează în vederea găsirii unei noi formule de taxe, o taxă de protecţie a mediului.

Fie că au fost botezate taxă de mediu, taxă de primă înmatriculare sau taxă pe poluare, taxa auto a avut (sau cel puţin şi-a dorit să aibă) întotdeauna un singur prinicpiu la bază: poluatorul plăteşte, regulă impusă de Comisia Europeană.

Taxa de poluare pe care guvernul Ponta o pregăteşte va avea acelaşi principiu. Există două variante de taxare a poluării: Taxă anuală: Dacă posesorii de autovehicule vor trebui să plătească anual această taxă, atunci, în mod logic, valoarea acesteia va fi mai mare pentru maşinile care poluează mai mult. În acest caz, nu va conta nici vechimea autovehiculului, nici capacitatea cilindrică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 + 11 =