Statul trebuie să privati..." />

Tarom, un agent de imagine prea scump

Statul trebuie să privatizeze compania aeriană pe care o foloseşte ca „ambasador“, dar pierderile masive din ultimii ani au transformat-o într-o gaură neagră, neatractivă pentru investitori. foto

Potrivit unei cutume încetăţenite de mai multă vreme în ţările europene, mai ales în cele foste comuniste, statul trebuie să deţină şi să folosească o companie publică aeriană ca pe un ambasador, un agent de promovare a imaginii ţării în exterior.

Respectiva companie este şi subvenţionată, dacă ajunge în pierdere, dar de regulă nu este nevoie de aşa ceva. Ca afacere, transportul aerian de persoane este relativ profitabil, mai ales că o firmă de stat are toate resursele pentru a recruta cei mai buni specialişti din respectiva ţară (ca în sport, unde lotul naţional preia „crema” cluburilor). Din păcate, Taromul nostru, care va împlini mâine 58 de ani de la înfiinţare, îşi mai îndeplineşte acum doar rolul de agent de imagine… citește tot aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − 3 =