Pe 15 și 16 aprilie, a a..." />

Siguranța Rutieră în context european

Pe 15 și 16 aprilie, a avut loc la Palatul Parlamentului conferința “Progress constant și durabil al siguranței rutiere”. Organizată de Inspectoratul General al Poliției Române și Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), sub patronajul Camerei Deputaților, conferința a avut ca scop obiective de îmbunătățire și sporire a siguranței rutiere și salvarea de vieți omenești.

Apelul pentru schimbarea atitudinii în trafic este concluzia de bază a conferinței, cu accent pe necesitatea adoptării Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră. Reinventarea Consiliului Interministerial de Siguranță Rutieră a fost o sugestie alternativă la resuscitarea acestuia, apreciată a nu mai fi posibilă nici măcar din partea doctorului Raed Arafat.

Conferința se desfășoară în cadrul programului PIN (Road Safety Performance Index), lansat în anul 2006, pentru a compara performanțele țărilor în domeniul securității rutiere. Programul PIN primește sprijin financiar de la Volvo Group, Volvo Trucks, Administrația Transporturilor din Suedia și Norvegia și Toyota Motor Europe.

Conferința e organizată la o lună după evenimentul ARTRI de susținere a necesității adoptării Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră. Reprezentarea superioară a instituțiilor participante a constituit ocazia cea mai bună pentru adresarea unui apel către autorități, la cel mai înalt nivel, iar ARTRI a onorat invitația în sprijinul aceleiași idei.

Lansarea Pieței Francofoniei a fost un eveniment ce a deturnat participarea premierului Ponta la evenimentul de securitate rutieră, domeniu de care e oarecum apropiat, prin pasiunea sa pentru cursele de rally. Domeniu față de care va trebui să rămână apropiat și să determine unele schimbări.

Invitați din țară, ca ministrul de Interne Radu Stroe, președintele Camerei Deputaților Valeriu Zgonea, secretarul de stat Raed Arafat din Ministerul Sănătăţii, precum și alți oficiali din străinătatate au asigurat un nivel ridicat de dialog și dezbatere.

Prima zi a fost dedicată dezbaterii conceptului de securitate rutieră, cu accent pe educația rutieră la toate nivelele și în toate mediile. A atras atenția și de această dată doctorul Arafat, cu o prezentare a ceea ce se mai poate face dacă noi, toți participanții la trafic, avem neinspirația de a nu fi preocupați de siguranța rutieră. Toate eforturile de a salva vieți au fost prezentate, cu recomandarea de a ne strădui să nu ajungem acolo.

Ziua a doua a fost dedicată tehnologiei pentru siguranța rutieră și circulația rutieră. Au fost foarte multe prezentări interesante și o ocazie unică de a vedea ceea ce stă în spatele radarului care ne înregistrează, a camerelor de supraveghere, a testelor pentru alcool și, mai nou, pentru droguri.

Interesant de aflat și cum se poate gestiona un flux de informații uriaș, generat de prea multe înregistrări. În aceste condiții, chiar și 40% dintre infractori și contravenienți scapă. Nu pentru că se contestă ceva, ci pentru că informația copleșește autoritățile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 4 =