Directiva detașării împreună cu setul d..." />

Sfârșitul pieței unice ?

Directiva detașării împreună cu setul de prevederi naționale bazate pe ea constituie o provocare majoră pentru transportatori. Pe măsură ce numărul de state care adoptă reglementări specifice crește, încep să se prefigureze scenarii absurde. Gândită ca un instrument de a crea echitate, directiva este implementată cu consecințe contrare. foto

Să luăm exemplul unui șofer care lucrează 3 zile în Polonia, plătibile cu 138 Euro, 6 zile în Germania cu 744 Euro, 9 zile în Franța cu 2361 Euro și 3 zile în Spania cu 467 Euro. Pentru munca sa va trebui să primească în total 3710 Euro. Există mai multe scenarii în care colegul lui care va face transport internațional prin Polonia, România, Bulgaria și țări din afara UE ar trebui să primească 1500 Euro.

În concluzie, un șofer să primească 3710 Euro, iar altul 1500 Euro. La aproximativ aceeași muncă șoferii ar trebui să înregistreze venituri mult diferite, bazate pe ce? Pe norocul de a primi trasee mai bănoase? Pe bunăvoința dispecerului său? Chiar dacă este doar un scenariu, el arată o perspectivă dăunătoare și nu o cale spre echitate socială.

Diferențele sunt mari și în situația timpului de lucru. În Franța șoferul ar munci 35 de ore pe săptămână și ar avea 30 zile de concediu. În Belgia ar fi 37 ore cu 20 zile concediu (care cresc odată cu vechimea), în Italia ar fi 39 de ore cu 22-26 zile de concediu, în Polonia 48 de ore cu 26-29 zile de concediu și lista poate continua.

Decizia de a forța o aliniere a salariilor prin decizii administrative poate crea perturbări pe piață. Cei mai afectați sunt transportatorii mici care nu mai pot susține cheltuielile crescânde. În ultimul an diurna medie pare să fi sărit de la 45 Euro pe zi la 55 Euro. Munca administrativă a transportatorilor în aceeași perioadă a înregistrat o creștere ce nu poate fi neglijată. Ponderea muncii administrative pentru susținerea unui șofer activ are tendința de a crește. Dacă toate efectele cumulate din ultima perioadă au crescut cheltuielile transportatorilor cu 10-15%, ne punem întrebarea: câți au crescut prețul operațiunilor?

La nivelul întregii Europe, pentru fiecare 100 de șoferi există un deficit de 4, după cele mai moderate aprecieri. Piața are potențialul de a regla singură chestiunea salariilor, prin creșterea nivelului condițiilor de muncă, impulsionată de competiție. Există, însă, opinii că vesticii ar duce o campanie de a determina șoferii estici să se angajeze la companiile lor, nu pentru salariile mai mari ce le-ar primi, ci pentru ca taxele sociale și alte încasări să se ducă în propriile bugete.

Specialiștii plătiți de UE pentru a consulta industria transporturilor au înaintat câteva variante de simplificare. De exemplu, perioadele de 5-7- maxim 9 zile de pe teritoriul unei țări să nu implice nici un fel de obligații pentru transportator. Cred că și cei care au optat pentru o asemenea variantă trebuie să-ți reconsidere poziția după ultimele evoluții din Germania, Franța, Austria, Belgia, Olanda, Italia. Europa nu are viitor în păstrarea pieței comune cu prevederi legislative de acest fel.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 × four =