Se reiau lucrările de reabilitare pe coridorul IV feroviar

CFR SA a semnat contractul pentru reabilitarea, la standardele impuse pentru coridoarele europene, a subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), situat pe axa prioritară TEN-T 22 (coridorul IV pan-european) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa. Câştigătoarea licitaţiei publice este asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, informează Cuget Liber. foto

Se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 44,7 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care două peste râul Mureş), modernizarea a 39 de podeţe, lucrări civile în cinci staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energo-alimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS, pe toată distanţa subtronsonului.

Finanţarea este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de 1.689.959.733,89 lei (fără TVA), respectiv 374 milioane euro.

Reabilitarea subtronsonului asigură condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteze de până la 160 km/h pentru tre-nurile de călători şi până la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eighteen + ten =