Lo..." />

Se deschide lotul 1 Nădlac-Arad. Care va fi limita de viteză

Lotul 1 Nădlac-Arad, de 22,2 kilometri, va fi inaugurat „aproape sigur” vineri după-amiază, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai constructorului, asocierea Astaldi-Max Boegl. Pe lângă acesta, va mai fi deschisă circulaţiei şi o porţiune de 6 kilometri din lotul 2 Nădlac-Arad. foto

Astfel, numărul de kilometri noi de autostradă construiţi în acest an va ajunge vineri la 50,2 de kilometri.

„Pe lotul 1 Nădlac-Arad lucrările sunt substanţial terminate. Mai rămân lucrări în afara părţii carosabile, de completat porţiuni din gard, lucrări la şanţuri. Mâine după amiază aproape sigur se deschide circulaţia pe Pecica –Nădlac, pe o porţiune din 6 km din lotul 2 Nădlac-Arad şi pe cei 22 de kilometri din lotul 1 Nădlac -Arad, plus aproape 7 kilometri dintr-un drum de legătură cu DN7, spre actualul punct de control pentru trecerea graniţei”, a declarat pentru gândul Adrian Adler, managerul de proiect al constructorului, asocierea Astaldi-Max Boegl.

Termenul contractual pentru darea în folosinţă a lotului 1 Nădlac-Arad era 22 ianuarie 2015.

„Acest drum de legătură are doar două benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I să fie deschis doar pentru autoturisme. În caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care în mod obişnuit aşteaptă în coloană controlul de la frontieră. Luăm în calcul şi posibilitatea ca tirurile să circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad”, a declarat Adler.

Viteza maximă cu care se va putea circula deocamdată pe acest nou tronson de autostradă va fi de 100 kilometri la oră, potrivit informaţiilor obţinute de gândul.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului II după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 − 3 =