Scopul AsstrA: satisfacția clienților prin servicii de înaltă calitate oferite de angajați mulțumiți

O PRIVIRE IN HR-ul LOGISTICII CU ASTRA

 Lipsa conducătorilor auto din Europa de Vest, deficitul personalului de logistică din depozite în CSI și „îmbătrânirea” industriei generale sunt doar câteva din provocările cu care se confruntă echipele de resurse umane ale companiilor de transport din întreaga lume. Am vorbit despre ce este nevoie pentru a găsi, a recruta și a dezvolta angajați în afacerile logistice internaționale cu Elena Evdokimenko, Directorul Resurse Umane la AsstrA-Associated Traffic AG.

 Elena, ce atrage oamenii în industria logisticii?

Logistica transporturilor este o lume unică din punctul de vedere al angajatului. Creșterea profesională continuă este întotdeauna posibilă prin găsirea de soluții la cerințe noi, interesante și uneori complexe ale clienților. Competențele și experiențele pot crește zilnic. Dar ar fi dificil să se mențină fără o politică eficientă de gestionare a resurselor umane.

Cum ați descrie piața logistică din punctul de vedere al recrutorului? Ce dificultăți apar în mod regulat în timpul procesului de recrutare?

În UE, există un deficit de angajați cu înaltă calificare. De ce?  În primul rând, nivelul salarial este mai mare în alte sectoare, cum ar fi IT, marketing sau inginerie. În al doilea rând, în transportul de marfă și logistică, specialiștii trebuie să fie disponibili 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Nu toți candidații sunt pregătiți pentru astfel de ore de lucru.

Dacă ne uităm la diviziile „estice” ale AsstrA, din Shanghai și Istanbul, de exemplu, nu există un astfel de deficit de forță de muncă. Există orașe mari cu mai multe universități de specialitate și mulți tineri absolvenți. Răspunsurile la posturile vacante sunt întotdeauna suficiente și candidații doresc să lucreze cu o companie europeană precum AsstrA. Dar apar dificultăți în asimilarea noilor angajați în timpul perioadelor de probă. Avem nevoie de instrumente suplimentare, nu numai pentru atragerea de candidați, ci și pentru menținerea acestora pe termen lung.

În țările CSI, cum ar fi Belarus, de exemplu, solicitanții de locuri de muncă cred că vor găsi cea mai promițătoare creștere a carierei în industria IT și logistică. Fiecare al 7-lea CV merge într-o companie de logistică. În orașele rusești precum Chelyabinsk sau Ekaterinburg, cu mai puțin de 1,5 milioane de locuitori, există foarte putini solicitanți complet calificați. Aici,  poziția vacantă nu este urgentă, este mai ușor să „crești” un expert în cadrul companiei.

Ce principii urmează AsstrA în procesul de recrutare?

AsstrA se axează pe atragerea de angajați cu înaltă calificare capabili să realizeze obiectivele și strategia companiei. În același timp, sunt luate în considerare atât aplicațiile externe, cât și cele interne, deoarece angajații actuali ar dori să-și asume noi roluri și responsabilități. Există puțini experți cu seturi de competențe înguste și profunde pe piață și, de regulă, aceștia sunt deja angajați.

Recent, compania a făcut o schimbare strategică în politica de angajare. Anterior, majoritatea recrutărilor au fost efectuate în CSI. În ultimii ani, numărul de angajați din UE și Asia a crescut rapid odată cu dezvoltarea de noi piețe, cum ar fi Finlanda, Ungaria și Franța. Există o cerere crescută de experți în managementul proiectelor și organizarea transportului multimodal, transporturilor exprese de trenuri de containere și a comenzilor cu linii de transport maritim.

 Cum puteți evalua în mod eficient un candidat într-un interviu de 15-20 de minute? Care sunt calitățile de bază ale viitorilor membri ai echipei AsstrA?

Ca punct de plecare, pentru a vă alătura companiei AsstrA trebuie să aveți  studii superioare și o  bună cunoaștere a limbilor străine. Chiar dacă cineva are o experiență impresionantă, neștiind o limbă străină – absolut necesară – îi va împiedica în mod semnificativ dezvoltarea în companie. AsstrA este cu adevărat internațională.

În timpul primei întâlniri, criteriul esențial de evaluare este dacă candidatul îndeplinește cerințele de post necesare. Punem întrebări și discutăm probleme legate direct de cerințele clienților.  Pe lângă competențele specifice, luăm în considerare și o gamă largă de abilități generale care nu sunt legate direct de locul de muncă, ci mai degrabă de eficiența globală, succesul în echipă, de versatilitatea profesională și de adaptarea la cultura corporativă a AsstrA. Experiența este importantă, dar a fi jucătorul echipei este mai important.

Ce instrumente HR sunt folosite pentru a căuta și pentru a descoperi talentele?

Avem acorduri cu universitățile în ceea ce privește stagiarii. Elevilor li se dă posibilitatea de a încerca rolul unui specialist în logistică. Acesta este un instrument eficient de orientare în carieră și o oportunitate de a evalua un potențial angajat.

Membrii noi intră în „sistemul de mentorat”. Fiecare nou-venit are nevoie de timp pentru a-și cunoaște echipa și programele interne. Mentorii împărtășesc experiența lor și îi ajută pe noii membri ai echipei să se adapteze și să obțină un bun început în gestionarea responsabilităților.

AsstrA organizează în mod regulat cursuri interne și externe în fiecare dintre birourile sale din întreaga lume. Există, de asemenea, două evenimente majore de team building organizate de două ori pe an: AsstrA Summer într-o lună caldă și AsstrA Business Conference într-una rece.

Ce se întâmplă după un interviu de succes? Cum evoluează un nou angajat? Ce „instrumente de salvare” ajută la prevenirea epuizării?

Un interviu de evaluare cu un angajat ajută la identificarea aspirațiilor și a etapelor de carieră. Persoanele cu vechime necesită noi provocări, recunoașterea meritelor și formarea continuă, de exemplu, prin intermediul seminariilor. Este important să vorbiți și să ascultați pe toată lumea și să oferiți feedback în timp util.

Structura organizatorică a AsstrA încurajează creșterea nu numai pe verticală către roluri mai responsabile, dar si pe orizontală pentru a lucra in alte departamente, poziții și proiecte care „pregătesc” abilități diferite.

 Ce îi sfătuiți pe tinerii profesioniști care se pregătesc pentru un interviu cu o companie de logistică?

Angajatorii sunt mai interesați de aspirațiile, ambițiile și mințile noilor absolvenți. Sunt de remarcat realizările academice, cum ar fi participarea la conferințe științifice, olimpiade, turnee competitive și proiecte de cercetare. Întrebările practice nu sunt semnificative pentru cineva fără experiență practică.  În schimb, vă așteptați la întrebări teoretice de bază concepute pentru a evalua cunoștințele existente din universitate și disponibilitatea de a învăța la locul de muncă. O carieră la AsstrA începe cu o pregătire pe care unii absolvenți – care nu-și pot aminti cursurile luate sau subiectul tezei lor, de exemplu – nu vor fi nerăbdători!

Citiți cu atenție site-ul unui potențial angajator, țineți pasul cu tendințele economice, urmăriți știrile și înțelegeți câteva principii despre piața logistică. La interviu, descrieți în mod corect și consecvent sarcinile pe care le-ați îndeplinit în rolurile anterioare. Este important să înțelegeți motivația interioară și, în primul rând, să fiți cinstit nu numai cu recrutorul, ci și cu dumneavoastră.

Scopul AsstrA este de a atinge satisfacția clienților cu servicii de înaltă calitate oferite de angajați mulțumiți. A face ca ei să fie fericiți la serviciu, prin urmare, este misiunea managementului nostru de resurse umane!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 2 =