Scandalul salariului minim german, în PE: „Se încalcă libertatea serviciilor“

Eurodeputatul PNL Marian Jean Marinescu, vice-coordonator PPE în Comisia pentru Transport a Parlamentului European, s-a întâlnit cu comisarul pentru Transport, Violeta Bulc şi cu comi­sarul pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Marianne Thyssen pentru a discuta problema salariului minim legal impus de Germania şoferilor profesionişti din alte state, care efectuează operaţiuni de transport internaţional de marfă şi persoane către şi din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei, informează un comunicat remis de europarlamentarul român, se arată într-un comunicat de presă al europarlamentarului român. foto

La întâlnire a participat şi Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor şi deputat PNL.

Potrivit comunicatului, cele mai afectate de legea salariului minim din Germania sunt firmele de transport din Europa de Est, deci implicit şi România, care va avea de suferit din punct de vedere economic. Sunt de părere că prin această lege se încalcă libertatea serviciilor în UE.

„Am discutat astăzi cu cele două doamne comisar şi le-am spus că nu este suficient că autorităţile germane au suspendat momentan aplicarea legii pentru tranzit.  Le-am întrebat: De ce Germania a impus legea salariului minim doar pentru şoferii profesionişti, de ce nu şi pentru piloţi? Şi ei sunt în tranzit. Sau de ce nu se aplică legea şi unui muncitor român care lucrează la o firmă nemţească pe teritoriul României? De ce să nu fie plătit şi el cu minim 8,5 euro pe oră? Mi s-a răspuns că momentan Comisia a lansat o procedură de pre-infringement şi aşteaptă un răspuns de la autorităţile din Germania, dar eu cred că lucrurile trebuie grăbite, iar Parlamentul European trebuie să insiste asupra acestui subiect”, a declarat Marian Jean Marinescu.

Alexandru Nazare este de părere că şi autorităţile de la Bucureşti trebuie să se implice: “Premierul polonez, Ewa Kopacz, a discutat la telefon cu cancelarul german, Angela Merkel, pe această temă pentru a-şi exprima îngrijorarea. În România salariul minim este de 5,3 lei pe oră.

„În momentul acesta firmele de transport din România nu-şi permit să plătească de 8 ori mai mult. Le-ar duce la faliment, ceea ce ar echivala cu descreştere economică şi locuri de muncă pierdute. Premierul nu pare a fi preocupat în vreun fel de această problemă, dar măcar ministrul Rus ar putea efectua o vizită la Berlin pentru a explica situaţia Guvernului german”, a adăugat Alexandru Nazare.

Salariu minim de 8,50 euro pe oră

Legea salariului minim pe economie din Germania (MiLoG) a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2015. Prin această reglementare, Germania a introdus un salariu minim legal în valoare brută de 8,50 euro pe oră, care se va aplica şi şoferilor profesionişti străini (români) care efectuează operaţiuni de transport internaţional de marfă şi persoane către şi din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei.

Ca urmare a numeroaselor presiuni ale statelor UE, pe 30.01.2015 Guvernul german a anunţat că suspendă aplicarea Legii salariului minim pentru operaţiunile de transport rutier în tranzit, dar problema este departe de a fi rezolvată.
Astfel, pentru fiecare oră lucrată de un şofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – şi nu cel din România. Amenda pentru neplata salariului minim din Germania poate ajunge până la 500.000 euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 + five =