Potrivit 24auto, Editia 2019..." />

Salonul Auto de la Frankfurt 2019

Potrivit 24auto, Editia 2019 a celebrului IAA – Salonul Auto de la Frankfurt, isi deschide astazi portile intr-un context deloc favorabil acestui gen de manifestari. In ultimii ani, saloanele auto si-au pierdut din importanta, astfel ca nici nu mai e de mirare ca la cel de la Frankfurt vor lipsi numerosi expozanti. Totusi, fiind la ele acasa, marcile germane vor fi bine reprezentate si vor avea mai mult spatiu pentru a-si dezvalui noutatile. In plus, editia din acest an sta sub semnul amenintarilor venite din partea unor grupari extremiste, care ameninta cu vandalizarea exponatelor si proteste masive, pentru a atrage atentia asupra problematicii protectiei mediului.

Printre numerosii absenti de la Frankfurt se numara in primul rand francezii.

In schimb Opel, care acum face parte din Grupul PSA, isi va etala intreaga gama si, in special, noul Corsa, disponibil in varianta termica si electrica. Noul Corsa a preluat baza tehnica CMP de la Peugeot 206. Aceasta ii va permite sa se doteze cu o noua platforma multi-energie, ce include si o varianta 100% electrica: Opel Corsa-e. Opel Corsa va fi primul model 100% PSA, prima creatie a grupului francez dupa ce a devenit proprietarul Opel si Vauxhall. Corsa va permite marcii germane sa revina in prim-plan in segmentul vehiculelor urbane.

 

O statistica interesanta publicata de Automobilwoche, prezinta o situatie inedita despre automobilele electrice inmatriculate in Germania si vine sa infirme ideile ca achizitia lor:

  • este cauzata de dorinta de reducere a poluarii in marile orase
  • este dependenta de existenta retelelor de incarcare rapida.

Din 83.200 automobile 100% electrice inmatriculate in Germania, doar 27.800 sunt in orase cu peste 100.000 de locuitori, aproape de doua ori mai multe fiind localizate in orase mici si zone rurale. Motivul, evident pentru toti posesorii de automobile electrice, este cel al economicitatii deplasarii zilnice pe o naveta mai lunga cu un automobil electric, din spatiul extraurban spre locurile de munca aflate in marile orase.

La 1 ianurie 2019, “capitala electrica” germana era München, cu 3.122 exemplare, urmat de Berlin, cu 2.713, si Hamburg, cu 2.233.

Automobilele de serviciu, o metoda de subventionare a industriei auto germane, prin care se ofera scutiri de taxe firmelor pentru automobilele puse la dispozitia angajatilor, au avut un impact major si in cazul electrificarii, cu 39.400 unitati inmatriculate pe firme (oare cate au fost ale Grupului Volkswagen, in urma dispozitiei date de Herbet Diess, CEO VW?), fata de 43.800 ale privatilor.

Pentru a pune cifrele de mai sus intr-o perspectiva realista, mai trebuie stiut ca la aceeasi data erau inmatricualte in Germania 342.000 de hibrizi si 47 milioane de autovehicule echipate cu motoare cu ardere interna.

Reteaua de incarcare a crescut in Germania cu 52% in ultimul an, la finalul lunii iulie existand mai mult de 20.000 statii destinate automobilelor electrice, majoritatea concentrate in aglomeratiile urbane. Cu toate acestea, distributia inmatricularilor de 2:1 in orase mici si zone rurale, fata de orasele cu peste 100.000 de locuitori, demonstreaza o realitate cunoscuta de majoritatea posesorilor de automobile elecrice si anume ca in proportie de peste 90% incarcarea se face acasa si la seriviciu, nu la statii publice.

Asociatia producatorilor germani de automobile (VDA) afirma ca ar fi necesare “un milion de puncte de incarcare publice, 100 de mii de statii rapide si mai multe milioane de instalatii private”.

 

Mai sunt si alti constructori care si-au anulat particparea la IAA 2019, in frunte cu Fiat Chrysler Automobile (FCA), ceea ce inseamna ca nu vor fi prezente nici Abarth, Alfa Romeo, Fiat sau Jeep.

Nissan, la fel ca si 2017, nu va fi prezent. Kia, Volvo, Suzuki, Toyota si Lexus au refuzat invitatia, desi ne asteptam de la Toyota sa prezinte noua sa Yaris.

Citeste articolul aici 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five × four =