Potrivit ultimelor rapo..." />

S-a terminat cu “Las-o, bre, că merge așa!”

Potrivit ultimelor rapoarte ale ITF (Forumul international pentru transport), “Data-led Commercial Vehicle Enforcement” (CVE) – Controlul electronic al vehiculelor comerciale este un deziderat al celor insarcinati cu transarea reglementarilor privitoare la industria transporturilor (pentru rutier si aero, cel putin).

Premisa de la care s-a pornit este aceea ca numai 5% din 6,2 milioane de vehicule comerciale din UE si din 11, 2 milioane in US sunt verificate in trafic, fie ca e vorba de starea vehiculelor, de soferi, de acte sau de marfurile pe care le transporta. Acest fapt se reflecta in neputinta de a preveni accidente care ar fi putut sa nu se intample si produc distorsiuni in interiorul pietei transporturilor datorita cresterii costurilor economice  si a celor pentru intretinerea infrastructurii.

Pana in acest moment, pentru a se asigura buna functionare in interiorul pietei de transport international, cele mai importante reguli si reglementari in acest domeniu au fost gandite la un nivel supranational (Acordul AETR si utilizarea tahografului sunt doua exemple).

Folosirea pe scara tot mai larga a tehnologiei, creeaza acum cadrul propice pentru utilizarea complexa a dispozitivelor electronice pentru scopuri diverse, dar in acelasi timp convergente: plata taxei de drum, masurarea greutatii pe axa, controlul cabotajului si al timpilor de conducere/odihna.

e-Guvernarea sustine ca digitalizarea ar face transportul comercial corect si mult mai sigur…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one + 6 =