Rusia va acorda subvenţii producătorilor auto locali până în 2016

Guvernul rus a anunţat că are de gând să sprijine industria auto locală cu subvenţii de până la 271 miliarde de ruble (opt miliarde de dolari) în următorii trei ani. foto

Cel mai mare constructor auto rus este Avtovaz, producătorul autoturismelor marca Lada, la care alianţa Renault-Nissan ar urma să preia pachetul majoritar de acţiuni până la mijlocul acestui an. Alţi constructori auto străini care au investit puternic în Rusia sunt Ford şi General Motors. Potrivit unui comunicat publicat pe pagina de Internet a guvernului rus, subvenţiile vor fi acordate pentru cercetare şi dezvoltare, pentru păstrarea locurilor de muncă precum şi pentru a-i ajuta pe producătorii auto îndeplinească noile norme mai stricte privind emisiile poluante. 

Grupul de lobby Association of European Businesses (AEB) estimează că vânzările de autoturisme în Rusia au scăzut în 2013 şi ar urma să scadă şi în acest an pe măsură ce încetinirea economiei îi va descuraja pe cumpărători.

Rusia a introdus în 2012 o taxă de reciclare pentru autoturismele importate destinată să acopere costurile reciclării autovehiculului în momentul în care acesta este scos din circulaţie. Însă taxă a fost criticată de Uniunea Europeană, SUA şi Japonia, pe motiv că nu este compatibilă cu calitatea Rusiei de ţară membră a Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC). Guvernul rus a răspuns anul trecut acestor critici prin precizarea că aceiaşi taxă va fi aplicată tuturor autoturismelor, fie ele importate fie produse în Rusia, iar unii analişti sunt de părere că noile subvenţii sunt destinate să-i ajute pe producătorii locali să facă faţă costurilor cu taxa de reciclare.

Săptămâna trecută, AEB a publicat un raport potrivit căruia în 2014 vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare ar urma să scadă cu 1,6% până la 2,73 milioane unităţi, după ce, în 2013, piaţa a înregistrat un declin de 5,5%, la 2,78 milioane de unităţi. În schimb, obiectivul guvernului de la Moscova este să crească producţia de autoturisme până la 3,1 milioane unităţi pe an, iar producţia de vehicule comerciale uşoare până la 280.000 de unităţi pe an. (Economica.net)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × five =