Rusia avansează lucrările de construcție la podul spre Crimeea

Inginerii ruşi au reuşit instalarea unui arc gigantic, parte a podului feroviar ce va lega Peninsula Crimeea de Rusia. Controversatul pod, ce va avea o lungime totală de 19 km, reprezintă o reafirmare a controlului politic exercitat de Moscova asupra regiunii anexate în anul 2014, informează BBC News, potrivit Adevărul. foto

Acest proiect ingineresc are o importantă conotaţie politică, în contextul în care Rusia revendică controlul politic asupra Peninsulei Crimeea. Podul ce va traversa Strâmtoarea Kerci va avea şi un braţ destinat automobilelor care, conform estimărilor, va fi terminat la începutul anului viitor. Traficul feroviar este preconizat a începe în anul 2019.

Uniunea Europeană şi Statele Unite au introdus un set de sancţiuni economice împotriva Rusiei odată cu anexarea Peninsulei Crimeea. Companiile occidentale nu au voie să intre în raporturi comerciale cu guvernul din această regiune, instalat de Moscova, sau cu actorii economici ruşi ce operează în Crimeea.

Pe lângă lungimea considerabilă, acest pod va avea o înălţime de 35 m, astfel încât să nu reprezinte un impediment pentru navigaţia maritimă. Podul este estimat a avea o capacitate de 40,000 de vehicule pe zi.

Oficiali ruşi susţin că acest pod va constitui un element strategic pentru dezvoltarea economică a Peninsulei Crimeea, mult mai eficient comparativ cu actualul sistem de feriboturi.

Graniţa dintre Crimeea şi Ucraina este caracterizată încă de tensiuni şi cu o semnificativă prezenţă militară de ambele tabere, fapt ce face schimburile economice greoaie şi dificile.

Lipsa unei infrastructuri adecvate care să permită o legătură simplă cu Rusia este unul dintre principalii factori care au paralizat economia acestei regiuni, după anexarea la Rusia din 2014. În momentul în care Ucraina a încetat să mai cumpere bunurile locale – în special peşte şi vinuri, singura piaţa disponibilă a rămas cea din Rusia. Problema, după cum notează Bloomberg, este că, în lipsa unui drum uşor accesibil, sistemul de feriboturi s-a dovedit a fi extrem de scump, peste 1,000$ per camion. Acest fapt a făcut exporturile din peninsulă extrem de scumpe pentru piaţa rusă. Nu în ultimul rând, aceleaşi cauze au afectat şi principala industrie a zonei, turismul. Oficialii ruşi speră că odată finalizat, acest proiect va conduce la o relansare economică a Crimeei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

thirteen − three =