Inter..." />

Rusia amână interzicerea consumului de carburanți Euro 2

Interzicerea producției și comercializării carburanților la standardul ecologic Euro 2 în Federația Rusă poate fi amânată cu șase luni. foto

Președintele Serviciului Federal Antimonopol (FAS) din Rusia, Igor Artemiev, consideră adecvată această amânare din cauza problemelor ce au intervenit în interiorul Uniunii Vamale (Rusia-Belarus-Kazahstan).

Chiar dacă termenul de tranziție la carburanții de o calitate mai bună trebuie să fie același pentru toate țările membre, în Kazahstan interdicția privind Euro 2 va intra în vigoare cu un an mai târziu decât în Rusia.

Petroliștii sunt de acord cu amânarea termenului, considerând că pentru trecerea la noi standarde nu sunt pregătite nici parcurile auto, nici rafinăriile de petrol.

Potrivit reglementărilor din Rusia în acest domeniu, comercializarea benzinei și motorinei care corespund standardului ecologic Euro 2 va fi interzisă de la 1 ianuarie 2013, iar Euro 3 începând cu anul 2015. Între timp, regulamentul tehnic al Uniunii Vamale, care va intra în vigoare în decembrie 2012, prevede cerințe mai puțin stricte pentru carburanți, dar și amânarea perioadei de trecere la standardele Euro 4 și Euro 5.

Cu toate acestea, FAS consideră că normele trebuie să fie la fel pentru toți. În caz contrar, Rusia va continua să producă benzină de calitate inferioară, pe care o va exporta în Kazahstan.

În plus, numărul de autovehicule care ar corespunde standardelor ecologice ridicate este destul de mic. Potrivit președintelui Uniunii producătorilor de petrol din Rusia, Ghenadii Șmali, tehnica agricolă și militară consumă doar carburanți la standardul A-80, iar consumul de benzină Euro 4 va provoca alte scumpiri în lanț.

O altă problemă ține de industria de prelucrare a combustibilului. Ghenadie Șmali subliniază că ponderea benzinei fără plumb pe piață este de 25%, produsă de rafinării modernizate în proporție de 30%.

Astfel, apare întrebare dacă aceste rafinării modernizate ar putea să asigure cu carburanți noi întreaga țară? Șmali consideră că problema deficitului de carburanți poate fi soluționată de Ministerul Energeticii, care trebuie să facă un calcul concret al raportului dintre producție și consumul diferitelor tipuri de combustibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + seven =