România a înregistrat a patra mare creştere a înmatriculărilor auto din UE anul trecut, de 21,6%

România a înregistrat a patra mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme personale noi din UE, de 21,6% anul trecut, pe o piaţă europeană în urcare pentru prima oară din 2007, iar Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 23,9%, la 359.141 de unităţi. foto

În România, înmatriculările de automobile noi au avansat la 70.172 de unităţi în 2014 comparativ cu 57.710 unităţi în 2013.

Portugalia a consemnat cea mai mare creştere a pieţei auto din UE anul trecut, de 34,8%, la 142.827 de maşini, fiind urmată de Irlanda, cu o urcare de 29,6% a vânzărilor, la 96.344 unităţi, şi de Croaţia, cu un avans de 22,3% al înmatriculărilor de automobile noi, la 33.997 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Creşteri similare celei din România au înregistrat pieţele auto din Grecia, cu 21,3%, la 71.218 unităţi, şi Ungaria, cu 20,2%, la 67.476 unităţi.

La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au înregistrat un avans de 5,7% anul trecut în comparaţie cu 2013, la 12,5 milioane de unităţi, consemnând primul avans din 2007 până în prezent, după şase ani de scăderi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa.

Astfel, piaţa auto s-a extins în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,3%, în Ialia cu 4,2%, în timp ce piaţa auto din Franţa a rămas stabilă, cu o urcare cu 0,3%. Cea mai mare piaţă auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,9%, la 3,03 milioane de unităţi.

În ceea ce priveşte vânzările Dacia, acestea au crescut cel mai mult dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări anul trecut, la 359.141 unităţi, comparativ cu 289.795 unităţi în 2013.

Avansul mărcii româneşti a fost depăşit de Jeep, care a înregistrat înmatriculări în urcare cu 70,6%, la 37.890 maşini, Mitsubishi, cu 93.480 de autoturisme comercializate, în creştere cu 30,5%, şi Lexus, cu 29.471 unităţi vândute, în urcare cu 30,1%.

Cota de piaţă a Dacia se situează la 2,9% în UE, la finalul lunii anului trecut, în urcare de la 2,4% în 2013.

Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat cel mai mare avans al vânzărilor dintre producătorii importanţi din Europa, de 13,3% în 2014, la 1,22 milioane de maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa, cu o cotă de piaţă de 9,7% la finalul lunii decembrie.

Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,2%, la 3,18 milioane de maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 3,7%, la 1,35 milioane de unităţi.

În luna decembrie a anului trecut, în România au fost înmatriculate 5.595 de autoturisme noi, în creştere cu 0,5% comparativ cu aceeaşi lună din 2013, când au fost vândute 5.569 de unităţi. (Mediafax)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 + 14 =