Republica Moldova a aderat la Rețeaua Internațională de Arbitraj specializat în transporturi înființată de TAT

Tribunalul Arbitral în Transporturi (TAT) de pe lângă Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale – ARTRI și Asociaţia Patronală „Uniunea Transportatorilor şi Drumarilor din Republica Moldova” (UTD) au semnat luni, 30 mai, Acordul cadru de parteneriat privind susţinerea şi promovarea soluţionării litigiilor din transporturi și activitățile auxiliare prin intermediul arbitrajului specializat, asigurat de către Tribunalul Arbitral în Transporturi. Documentul a fost semnat de către Președintele TAT, dl Cristian Șerban, respectiv Directorul general executiv al AP UTD, dl Dumitru Albulesa, în prezența Secretarului general al ARTRI, dl Florinel Andrei.

„Aderarea Republicii Moldova, prin AP UTD, la Rețeaua Internațională de Arbitraj specializat înseamnă pentru noi, dar și pentru companiile din domeniul transporturilor, promovarea instrumentelor simple și eficiente de soluționare a litigiilor din transporturi și din activități conexe. Cunoaștem că astfel de procese de judecată sunt deseori fatale pentru unele companii, iar menirea TAT este să ofere soluții juste cu celeritate, oriunde în spațiul eurasiatic”, a declarat Președintele TAT, dl Cristian Șerban.

„Prin semnarea Acordului cu Tribunalul Arbitral în Transporturi de pe lângă ARTRI, Asociaţia Patronală „Uniunea Transportatorilor şi Drumarilor din Republica Moldova” demonstrează încă o dată hotărârea și profesionalismul partenerilor moldoveni puse în slujba colaborării bi- și multilaterale a sectoarelor transporturilor din regiunea Mării Negre și nu numai. Este un pas important, care – suntem siguri – va impulsiona pe termen mediu și lung inclusiv comerțul exterior al României și al Republicii Moldova”, a subliniat dl Florinel Andrei, Secretarul general al ARTRI.

Potrivit dlui Dumitru Albulesa, Directorul general executiv al AP UTD, „aderarea la această rețea specializată de soluționare a litigiilor din transporturi și servicii conexe înseamnă că transportatorii noștri au marea oportunitate de a-și soluționa litigiile ce pot surveni prin prestarea serviciilor de transport în regiunea bazinului Mării Negre, în spațiul Uniunii Europene și nu numai. Așadar, utilizarea arbitrajului va impulsiona disciplinarea partenerilor de afaceri și dezvoltarea continuă a relațiilor economice dintre Republica Moldova și țările lumii”.

***

Tribunalul Arbitral în Transporturi de pe lângă Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale este o instituție arbitrală specializată în soluționarea prin arbitraj a litigiilor în materia transporturilor și activităților auxiliare transporturilor (activități ale caselor de expediții, activități ale comisionarilor vamali, depozitări, manipulări, servicii de poștă și curierat etc.). În îndeplinirea rolului său de a furniza o jurisdicție alternativă cu caracter privat specializată în cele peste 120 de țări Părți Contractante la Convenția pentru recunoaşterea şi executarea hotărârilor arbitrale străine (New York, 1958), Tribunalul Arbitral în Transporturi asigură soluționarea cu celeritate și imparțialitate a litigiilor izvorând din raporturile juridice de transport și activități auxiliare transporturilor, precumși din alte litigii cu privire la care competența de soluționare a fost încredințată acestuia.

ARTRI este Asociația națională garantă pentru aplicarea în România a Convenției vamale referitoare la transportul internațional al mărfurilor sub acoperirea Carnetului TIR (Convenția TIR).

Asociaţia Patronală „Uniunea Transportatorilor şi Drumarilor din Republica Moldova” este asocierea benevolă a peste 100 de organizaţii şi întreprinderi din domeniul transporturilor.

7 comments

  1. Transporter

    – Nod rutier Centura Viena S 1 – ( S 1 – A 4 ) – A 4 – Nickelsdorf – Hegyeshalom – M 1 – 81 – 7 – 62 – 6 – M 8 – 51 – 52 – 53 – 54 – 53 – Tompa – Kelebija – 11 – A 1 – E 75 – E 70 – E 75 – A 1 – A 4 – E 80 – Gradina – Kalotina – 8 – Nod rutier Centura Sofia 8 – ( 8 – 18 ) – 18 = 932 km.

  2. Transporter

    – Nod rutier Centura Berlin A 10 – ( A 10 – A 13 ) – A 13 – A 15 – A 18 – A 4 – Korczowa – Krakowiec – M 10 – M 06 – H 02 – M 19 – T 2001 – P 24 – H 03 – P 63 – Rossosani – Briceni – R 55 – M 14 – Nod rutier Centura Chisinau M 14 – ( M 14 – M 21 – M 2 ) – M 2 = 1488 km.

  3. Transporter

    – Nod rutier Centura Salzburg A 1 – ( A 1 – A 10 ) – A 10 – A 11 – A 2 – A 2, A 1 – A 2 – Obrezje – Bregana – A 3 – Bajakovo – Batrovci – E 70 – E 75 – A 1 – Presevo – Tabanovtse – A 1 – Gevgelija – Polikastro – A 1 – Nod rutier Centura Atena A 1 – ( A 1 – A 6 ) – A 6 = 1895 km.

  4. Transporter

    – Nod rutier Centura Belgrad E 70 – ( E 70 – 13 – 10 ) – 10 – Vatin – Stamora Moravita – DN 59 – DN 58B – Nod rutier Gataia DN 58B – ( DN 58B – DJ 588 ) – DN 58B = 136 km.

    – Nod rutier Centura Belgrad E 70 – ( E 70 – 13 – 10 ) – 10 – Vatin – Stamora Moravita – DN 59 – DJ 588A – DJ 588 – DN 58B – Nod rutier Gataia DN 58B – ( DN 58B – DJ 588 ) – DN 58B = 124 km.

  5. Transporter

    – Nod rutier Gataia DN 58B – ( DN 58B – DJ 588 ) – DN 58B – DN 58 – DN 6 – DN 68 – DN 66 – A 1 – DN 1, DN 7 – A 1 – DN 1, DN 7 – DN 1 – E 574 – DN 11 – DN 11A – DN 11 – Nod rutier Onesti DN 11 – ( DN 11 – DN 12A ) – DN 11 = 568 km.

  6. Transporter

    Cea mai scurta ruta de tranzit europeana, care tranziteaza Romania si permite greutatea portanta de 11, 5 tone / osie :

    – Nod rutier Centura Zagreb A 3 – ( A 3 – A 4 ) – A 3 – Bajakovo – Batrovci – E 70 – E 75 – E 70 – 10 – Vatin – Stamora Moravita – DN 59 – DN 58B – DN 58 – DN 6 – DN 68 – DN 66 – A 1 – DN 1, DN 7 – A 1 – DN 1, DN 7 – DN 1 – E 574 – DN 11 – DN 11A – DN 2 – DN 11A – DN 24 – DN 24B – Albita – Leuseni – E 581 – R 33 – L 559 – R 3 – Nod rutier Centura Chisinau R 3 – ( R 3 – M 3 ) – R 3 = 1348 km.

  7. Transporter

    – Nod rutier Centura Munchen A 99 – ( A 99 – A 995 – A 8 ) – A 8 – A 1 – A 10 – A 11 – A 2 – A 2, A 1 – A 2 – Obrezje – Bregana – A 3 – Bajakovo – Batrovci – E 70 – E 75 – A 1 – A 4 – E 80 – Gradina – Kalotina – 8 – Nod rutier Centura Sofia 8 – ( 8 – 18 ) – 18 = 1306 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

14 + twenty =