CFR Marfă arată ..." />

Reducerea reţelei feroviare trebuie regândită

CFR Marfă arată că planurile autorităţilor de reducere a reţelei feroviare trebuie regândite, iar închiderea unor secţii va afecta activitatea companiei, în timp ce Ministerul Transporturilor precizează că majoritatea liniilor de cale ferată din România sunt neprofitabile.

Ion Soare, director comercial la CFR Marfă, a declarat că reducerea „lungimii sau închiderea unor secţii de circulaţie, pentru CFR Marfă şi societate în general (…) trebuie regândită, pentru că CFR Marfă la ora actuală e singurul operator care face transport de vagoane izolate”.

Ceilalţi operatori, cei privaţi, fac „foarte, foarte puţin, dacă au 1%-2%, fac numai trenuri complete – şi prin închiderea acestor secţii, aşa-zise secundare, probabil că vor fi zone multe afectate – aici avem transport de îngrăşăminte, de produse lemnoase, combustibil şi multe
alte produse.”

În eventualitatea închiderii acestor linii, nu vor mai fi efectuate aceste transporturi. Vor afecta negativ activitatea CFR Marfă, traficul de vagoane izolate reprezintă circa 18% din activitatea societăţii, a spus Soare.

Concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă şi programe de reducere a costurilor sunt o parte dintre măsurile avute în vedere de Guvern pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar, necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport al României, şi au fost aprobate de Executiv printr-un memorandum.

Închiderea sau închirierea unor tronsoane din reţeaua feroviară este şi unul dintre angajamentele Romăniei faţă de FMI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × one =