ANAF a publicat..." />

Recuperarea TVA achitată în alt stat membru UE

ANAF a publicat în secţiunea Asistenţă contribuabili un alt ghid care se referă la recuperarea TVA achitată în alt stat membru UE. foto

Persoanele impozabile stabilite în România, care efectuează importuri şi achiziţii de bunuri sau servicii în alt stat membru UE pot solicita rambursarea TVA achitată în acel stat, prin completarea şi depunerea formularului 318 „Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”.

Documentul se completează şi se transmite electronic, prin portalul ANAF. Termenul de depunere este 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare. 

Perioada pentru care se poate solicita rambursarea este maximum un an calendaristic şi minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic. În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare. În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare. (Curierul Național)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

19 − sixteen =