Registrul Auto Ro..." />

RAR hotaraste disparitia service-urilor auto

In ceea ce priveste autorizarea service-urilor auto Registrul Auto Roman a hotarat, prin aprobarea Consiliului de Administratie in lunile iulie si august 2011, acordarea autorizatiei diferentiata pe marci si activitati ce vor viza indeosebi calitatea lucrarilor efectuate pentru diverse marci de vehicule, asumarea responsabilitatii service-urilor privind activitatile pe care solicita sa le desfasoare si ordonarea operatorilor din piata serviciilor de tip service auto in functie de capacitatea tehnologica, numarul de angajati si in nici un caz dupa ambitiile personale ale patronilor de service auto sau ale administratorilor acestora.
Aceste costuri cuprind contravaloarea prestatiilor care nu au fost avute in vedere in totalitate atunci cand a demarat aceasta activitate. Ele contin pe de o parte gestionarea dosarului si a documentelor aferente acestuia, corespondenta si emiterea autorizatiei operatorului, precum si evidenta informatica a datelor, iar pe de alta parte prestatia pe care o efectueaza RAR in cadrul auditului initial si al celui de supraveghere atunci cand trebuie sa verifice pe teren toate conditiile prevazute de lege, inclusiv dotarea logistica, SDV-urile (scule, dispozitive si verificatoare) specifice fiecarei marci solicitate, precum si documentatia tehnica necesara reparatiilor.
Costurile privind autorizarea diferentiata pe marci si activitati a service-urilor, ce au intrat in vigoare incepand cu 1 octombrie 2011, nu au nicio legatura cu sustinerea financiara a functionarii ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Control in Transport Rutier), asa cum se vehiculeaza pe anumite canale media, ele fiind propuse si aprobate anterior aparitiei Ordonantei 26/31.08.2011 privind infiintarea ISCTR.
Suplimentar, practica a demonstrat ca lipsa costurilor diferentiate pe numar de marci a dus la aparitia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea pietii. Astfel, au aparut service-uri auto cu 2-3 angajati care doresc sa desfasoare activitati diversificate pentru 15 si chiar 20 de marci. Tot piata este cea care a demonstrat ca service-urile autorizate si de catre producatorii vehiculelor au investit mai mult si mai eficient in logistica, personal, SDV-istica, spatii si conditii de munca mai bune, decat service-urile independente. Registrul Auto Roman nu doreste sa-si asume riscul de a fi incriminat de catre clientii service-urilor auto, care apeleaza la service-urile independente, bazandu-se pe onestitatea autorizarilor.
In realitate costul minimal pe care RAR il solicita nu poate influenta costurile de reparatii, intrucat ele sunt nesemnificative raportate la un numar minim normal de vehicule reparate pe fiecare marca.

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) sustine ca firmele din domeniu vor fi nevoite sa creasca pretul manoperei in urma deciziei Registrului Auto Roman (RAR) de a majora taxele anuale de autorizare a reparatorilor auto.

„Incepand cu 1 octombrie a intrat in vigoare o decizie RAR prin care cresc cu 10 pana la 20 de ori taxele anuale de autorizare a atelierelor auto. In conditiile in care reglementarea a intrat deja in vigoare, in perioada urmatoare clientii se pot astepta la o dublare a pretului manoperei pentru reparatiile auto. S-a modificat modalitatea de calcul a taxelor. Daca pana in prezent exista o taxa fixa de aproximativ 1.000 de lei, de acum service-urile vor trebui sa plateasca pentru fiecare marca pentru care este autorizata sa faca lucrari”, a declarat intr-un comunicat directorul ASSAI, Cristian Muntean.

El a aratat ca, potrivit noii decizii, atelierele vor trebui sa achite, pe langa cei 1.000 lei pentru autorizare, cate 90 lei pentru maximum trei activitati de service, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentara, precum si 500 lei pentru fiecare marca pe care o reprezinta.

„In conditiile in care, in medie, un atelier auto efectueaza aproximativ cinci activitati pentru 20 de marci auto, costurile de autorizare ale unui service se ridica la 11.131 lei, o suma exorbitanta in actualul context economic. Aceasta decizie ar putea duce la disparitia a jumatate din cele 7.000 de service-uri autorizate din Romania”, a adaugat Muntean. ASSAI este membru al Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eighteen − sixteen =