Raliul Sibiului este inscris, in premiera pentru o etapa romaneasca, in calendarul Intercontinental Rally Challenge (IRC)

Odata cu Raliul Sibiului, programat in perioada 19-21 iulie, Campionatul National de Raliuri Dunlop intra in a doua jumatate a sezonului, rezervata probelor speciale pe macadam. In premiera pentru tara noastra, o etapa din intrecerea interna este inscrisa in calendarul Challengerului Intercontinental de Raliuri (IRC). Napoca Rally Academy, campioana nationala la echipe, isi doreste reeditarea succesului din etapa trecuta in cel mai dur raliu din Romania.

 Raliul Sibiului 2012, cel mai important eveniment automobilistic din ultimii 40 de ani, propune echipajelor peste 200 de kilometri de probe speciale, impartiti in mod aproape egal pentru zilele de vineri si sambata. Joi, 19 iulie, este programat shakedownul si startul festiv in Piata Mare din Sibiu, echipajele urmand sa parcurga si un tur demonstrativ al orasului.


Marco Tempestini si Dorin Pulpea au castigat editia 2011 a Raliului Sibiului la bordul unui automobil S2000. Anul acesta, cei doi au inlocuit masina obisnuita pe care concureaza, Subaru Impreza R4, cu o Skoda Fabia S2000, etapa sibiana avand un coeficient de 1,5 in clasamentul CNRD. „Ieri am facut o sesiune de teste la Azuga si ne-am acomodat cu noua masina pe un traseu asemanator cu cel de la Sibiu. Ne asteapta un raliu foarte greu pentru care ne-am pregatit cum am putut mai bine, inclusiv din punct de vedere fizic. Sezonul acesta am obtinut rezultate mult mai bune in afara tarii si sper ca influenta IRC sa fie una benefica pentru noi la Sibiu. Avem in fata o cursa pe care trebuie sa o gestionam inteligent, cu portiuni pe care trebuie sa mergem tare dar si cu unele unde trebuie sa protejezi masina.spunea Marco Tempestini dupa sesiunea de teste efectuata luni.

Bogdan Marisca si Sebastian Itu, dubli castigatori ai acestui raliu, vin cu moralul ridicat la Sibiu, dupa rezultatul foarte bun obtinut in etapa anterioara. „Raliul Sibiului este cea mai grea etapa din tara. Ecarturile intre echipaje pot fi foarte mari dar si foarte mici. Uneori o diferenta de un minut poate sa nu insemne nimic. Am abandonat la Sibiu din postura de lider si am castigat atunci cand nici nu ma gandeam. Ne asteptam la o afluenta foarte mare de spectatori, care ne bucura, si speram ca acestia sa aiba parte de spectacolul pe care-l merita.a declarat Bogdan Marisca. 

Daniel Ungur si Anton Avram, liderii autoritari ai clasei 11, sunt pregatiti sa faca un nou pas important catre castigarea titlului si in acest sezon. „Va trebui sa ne hidratam serios la Sibiu, unde va fi foarte cald. Chiar daca evoluam la clasa 11, noi vom incerca sa fim la nivelul echipajelor inscrise in Intercontinental Rally Challenge. Deviza noastra ramane aceasi: full atack pentru locul 1, pentru spectacol si pentru IRC. Sper sa avem o pozitie buna la start si sa urcam din nou pe primul loc cu echipa.” spunea Danny Ungur.

Vlad Cosma si Florin Dorca isi doresc ca ghinioanele sa-i ocoleasca in etapa de la Sibiu, pentru a se putea concentra cat mai bine asupra performantelor pe probele speciale. „Ne astepta un raliu foarte frumos dar si foarte dificil, mai ales prin prisma lungimii probelor speciale dar si a duritatii acestora. Daca vom fi lipsiti de probleme tehnice, vom avea destule griji de facut din punct de vedere sportiv. Pe langa adversarii nostri traditionali de la doua roti motrice, acum va trebui sa facem fata si celor din IRC. Vom merge la maxim si vom face tot ce este posibil sa castigam.declara Vlad Cosma.

 

  • 61 de piloti la start, record de participare in istoria din 2001 a raliului
  • Piloti din 15 tari la start
  • 35 de echipaje vor puncta in Intercontinental Rally Challenge

10 iulie a fost ultima zi de inscrieri pentru Raliul Sibiului Romania, etapa a opta din Intercontinental Rally Challenge 2012. La startul raliului, programat in perioada 19 – 21 iulie, se vor afla 61 de echipaje din 15 tari.

Lista de start pentru editia din 2012 a Raliului Sibiului Romania este cea mai mare din istoria raliului. 61 de echipaje vor lua startul la prima editie a raliului ca etapa in Intercontinental Rally Challenge, printre vedete fiind inclusiv Andreas Mikkelsen, campionul en-titre din IRC. Norvegianul de 23 de ani este fara indoiala pilotul numarul 1 pe o lista de start impresionanta cu vedete internationale si locale.

Andreas Mikkelsen, pe o Skoda Fabia S2000, ii va avea de infruntat in lupta pentru victorie pe Sepp Wiegand, tanara speranta a Germaniei, care va concura tot pe o Skoda Fabia S2000, dar si pe francezul Mathieu Arzeno, protejatul lui Sebastien Loeb, pe un Peugeot 207 S2000, suedezul Patrik Flodin pe Ford Fiesta S2000, elvetianul Michael Burri, pe un Peugeot 207 S2000 si, desigur, francezul Francois Delecour, vicecampion mondial de raliuri, tot pe Puegeot 207 S2000. Delecour, un pilot care se lupta anul acesta si pentru titlul national, se afla la cea de-a doua participare in IRC din 2012.

Castigatorul Raliului Sibiului din 2011, Marco Tempestini, singurul pilot roman cu program complet in IRC, va renunta la lupta din IRC Production Cup, si va lua startul cu o Skoda Fabia S2000 in aceasta cursa. Pe acelasi model va lua startul si Dan Gartofan. Lista pilotilor care vor pilota modele S2000 este completata de finlandezul Kristian Sohlberg, care revine in activitate dupa o pauza de un an de zile. Pentru Sohlberg aceasta este prima participare in IRC anul acesta.

In IRC Production Cup se anunta o lupta interesanta intre Andreas Aigner, liderul acestui clasament, germanul Hermann Gassner, slovenul Asja Zupanc, ukraineanul Pushkar Vitalyi, dar si Csaba Spitzmuller, Vali Porcisteanu, Gergo Szabo, Bogdan Marisca, Edwin Keleti si Rares Tomita, pilotii din Campionatul National de Raliuri Dunlop. Cel mai tanar pilot din IRC Production Cup va fi Simone Tempestini, 17 ani si 11 luni, care concureaza pe Subaru Impreza N15.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 − 7 =