Proiectul Autost..." />

Proiectul Autostrăzii Marmara Nord din Turcia

Proiectul Autostrăzii Marmara Nord din Turcia a reprezentat un punct important de interes  atât pentru finantatorii de proiecte, cât și pentru căutarea unor solutii tehnice inovatoare pentru realizarea acestuia. Acest mega-proiect de infrastructură este gândit pentru a spori conectivitatea în planul transportului rutier și feroviar între partea europeană și cea asiatică a Turciei.

Firma internatională de avocatură Winston & Strawn LLP a fost principalul consilier în problemele legate de finanțarea a  doua secțiuni ale autostrăzii. Structura implementării proiectului se bazează pe un model de concesiune de tipul construiește-operează – transferă (build-operate-transfer – BOT). Cele două concesiuni necesare pentru realizarea proiectului sunt garantate de Directoratul General al Autostrăzilor (KGM), o unitate a Ministerului pentru Transport și Comunicații al Turciei.

Echipa cu sediul în Dubai, condusă de partenerul  Shibeer Ahmed si sustinuta de asociații Rajwah Al Kuhaymi și Shaheer Momeni, a servit drept consilier internațional pentru Avrupa Otoyolu Yatirim ve Iletme pentru cei 80km ai secțiunii europene a proiectului și pentru KMO Anadolu Otoyol Isletmesi  în privința celor 190km ai secțiunii asiatice a proiectului. Cei 270km de autostradă se vor conecta la capetele celui de-al treilea pod construit peste Bosfor – Podul Yavuz Sultan Selim.

Al Treilea Pod peste Bosfor are o lungime de 2.164km, opt benzi pentru mașini și două linii de cale ferată.  Când lucrările vor fi încheiate, Proiectul Autostrăzii Marmara Nord și Al Treilea Pod peste Bosfor vor oferi o alternativă pentru trecerea și conectarea dintre partea europeană și cea asiatică a Turciei. Se speră că prin această solutie se va descongestiona traficul peste cele doua poduri existente în centrul Istanbulului, care în prezent sunt sufocate, mai ales la orele de vârf.

Sponsori ai proiectului sunt un consorțiu al constructorilor turci de vârf, ca Cengiz naat Sanayi ve Ticaret, Limak naat Sanayi ve Ticaret, Kolin naat Turizm Sanayi ve Ticaret, Kalyon naat Sanayi ve Ticaret, RSY naat Sanayi ve Ticaret și Pak Yatırım naat Sanayi ve Ticaret.

“Proiectul Autostrăzii Marmara Nord  implică un scenariu inovator de împărțire a riscului între parteneri din sectoarele public și privat, care va fi folosit și pe viitor ca model pentru alte proiecte mari de infrastructură în Turcia”, a spus Shibeer.

Vezi și World Highways

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 − 6 =