Un transportator ce făcea un transport ..." />
problema lunii

Lipsa autorizaţiei de transport în Rusia

PROBLEMA

Un transportator ce făcea un transport în Rusia a fost oprit pentru un control în traseu. Şoferul a fost neatent și a prezentat o autorizație nepotrivită cursei. A fost amendat. A prezentat autorizația corectă, dar încadrarea a fost făcută de agent, iar opțiunile de contestare sunt discutabile în Rusia. Amenda stabilită poate fi apreciată ca suportabilă.

Surpriza a venit ulterior: transportatorul a fost înștiințat din Rusia că incidentul a fost analizat suplimentar și a fost stabilită o amendă și pentru companie, pentru transport fără autorizație. Cursa se încheiase de mult. Autorizațiile fuseseră returnate la CNMSI.

Dosarul cursei de la sediul societății nu conținea și copia autorizației corecte. Amenda era, de data aceasta, de 10.000 de euro. Peste tot amenzile se aplică diferențiat, unele șoferului, altele companiei. Diferența a surprins în acest caz.

Solicitarea transportatorului, de a-i fi furnizată o copie de către CNMSI, a picat în cea mai proastă conjunctură. Personalul CNMSI fusese redistribuit, pentru a întări activitatea de distribuire autorizații CEMT.

Nu numai că nu era cine să caute în arhivă, care fusese afectată de concentrarea pe urgențe. Autorizațiile erau temporar doar depozitate, fără sortare, iar căutarea ar fi fost lungă și migăloasă.

SOLUȚIA

Eventuala acțiune deschisă contra sancțiunii poate avea șanse de reușită. Dar absența autorizației corecte ar fi o cale spre eșec. Autorizația ar putea dovedi că transportato­rul a trecut prin frontieră cu documentele în ordine, cu autorizația completată.

Pentru fondul problemei, nu există soluție simplă. Putem să ne păstrăm șansele luându-ne măsuri de precauție. Orice incident de frontieră sau traseu anunțat de șofer trebuie urmat de acțiuni preventive. Cu atât mai mult dacă incidentul s-a soldat cu o amendă.

Nu susținem ideea ca un transportator să fotocopieze documentele auxiliare, dar în cazul acesta copia legalizată ar fi fost foarte utilă. Uneori se pot obține din locurile pe unde trece transportatorul așa-numitele „documente alternative“. Poate nu ar fi relevante, dar pentru reglări vamale, import-export ș.a., în birori sunt documente alternative ce pot ajuta.

Cea mai bună măsură de prevenire e un transport corect, inclusiv prin evitarea situațiilor ce apar din neatenția șoferului. Capacitatea limitată a CNMSI de a furniza autorizația se datorează și planificării de­fectuoase a repartizării CEMT, făcută de MT.

În minte cu imaginea recepției CNMSI, înțesată în ianuarie de transportatori nervoși, indisponi­bilizarea unui lucrător ar fi fost imposibilă. ARTRI s-a oferit să delege un angajat și a fost refuzată. Aici ar fi trebuit ca proce­durile interne să lase loc excepțiilor, de tipul acesteia.

Când știți că ați avut o cursă cu probleme, faceți un dosar cât mai bun despre ea, cu copii de documente și dovezi alter­native.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

thirteen + 16 =