Un transportator a fost ..." />

Problema lunii – Soluţia lunii ianuarie

Disfuncţionalităţi în procesarea rovinietelor

Problema

Un transportator a fost controlat la documente și amendat pentru lipsa rovinietei. Problema apare din faptul că omul avea rovinieta și a dovedit aceasta. La prima vedere, pare doar o disfuncționalitate. Chiar dacă așa a fost, problema transportatorului nu s-a terminat. A sunat la CNADNR. Funcţionarii de aici au refuzat să-i anuleze procesul verbal. Pentru a scăpa de problemă, transportatorul trebuie să intenteze un proces, să cheltuiască bani, să aștepte și, probabil, rămâne cu timpul pierdut și cu cheltuielile de judecată.

Soluția

E posibil ca totul să fi pornit de la o disfuncționalitate, iar soluție simplă să nu existe. Până la găsirea uneia care să elimine problema, putem avea în vedere evitarea ei. Companiile și organizațiile ce vând roviniete trebuie să respecte cu strictețe procedurile. Pentru aceasta trebuie atenționați, ceea ce facem și noi. Solicitați funcționarului sau agentului comercial de la care cumpărați rovinieta să introducă datele în sistem de față cu dumneavoastră. De obicei, când cade sistemul nu se emit roviniete. Pentru orice disfuncționalitate în sistemul informatic, să cereți trecerea orei pe documentul de plată. Nu plecați la drum fără rovinietă, cu premiza că un coleg o va cumpăra pentru dumneavoastră cât de repede. Unii transportatori dezvoltă o colaborare stabilă cu vânzătorii de roviniete și trimit cererea și datele pe e-mail. Le recomandăm să considere rovienieta valabilă numai după primirea dovezii de confirmare.

Completarea cererii pentru CEMT

Problema

Metodologia CEMT prevede pentru al treilea an consecutiv declararea rutelor de transport pentru care există contracte. Această prevedere e justificată de existența unor restricții aplicate pe CEMT-uri de către câteva state. Ministerul urmăreşte alocarea autorizațiilor nerestricționate către transportatorii ce le utilizează cât mai eficient. Pentru al treilea an la rând, au fost transportatori care nu au procedat corect. Nici la precizarea rutelor, nici la trecerea numărului CEMT-urilor nerestricționate pe fiecare relație.

Soluția

Considerăm că soluția e simplă, chiar dacă perseverența în greșeală ar sugera altceva. Metodologia este simplă, la fel cererile. Trebuie completate cu atenție rubricile și puteți cere oricând asistența asociației. În dreptul fiecărei țări ce aplică restricții se trece numărul de CEMT-uri solicitate. Vreau trei libere pe Austria și trei pe Ungaria, trec trei la fiecare țară în parte. Dacă am trecut că vreau CEMT nerestricționat pe Grecia, la traseele declarate pentru care sunt contracte trebuie să apară Grecia la fiecare. Atenție că Grecia – Olanda nu necesită CEMT, pentru că sunt în UE. Dacă faceți Germania – Turcia, nu e obligatoriu să aveți CEMT liber pe Austria. Dar, fiindcă vorbim despre o soluție pentru procesul din anul 2013, ARTRI ar putea realiza modele de cereri cu explicații la fiecare rubrică problematică.

Pentru comentarii, opinii şi păreri pot să scrie la redactia@revistamiscarea.ro sau la telefax 021.202.57.70, persoană de contact Tatiana Niculcea, secretar de redacţie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sixteen − 11 =